اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ثبت فعالیت‌های گسترده در تأسیسات اتمی کره شمالی+ عکس

یک اندیشکده آمریکایی گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای، سطح بالایی از فعالیت در سایت اصلی هسته‌ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

ثبت فعالیت‌های گسترده در تأسیسات اتمی کره شمالی+ عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر ماهواره‌ای ثبت‌شده از تأسیسات اتمی کره شمالی، نشان از افزایش فعالیت‌ها بعد از دستور رهبر این کشور برای افزایش تولید سوخت موشک حکایت دارد.

یک اندیشکده آمریکایی روز شنبه گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای، سطح بالایی از فعالیت در سایت اصلی هسته‌ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پروژه نظارتی موسوم به «۳۸-شمال» مستقر در واشنگتن می‌گوید فعالیتی که بر اساس تصاویر گرفته شده در سوم و هفدهم مارس مشاهده کرده، می‌تواند نشان دهد که یک راکتور آزمایشی آب سبک (ELWR) در تأسیسات «یونگ بیون» در حال تکمیل و انتقال به وضعیت عملیاتی است.

در این گزارش آمده است که این تصاویر نشان می‌دهد که یک راکتور ۵ مگاواتی در یونگ‌بیون به کار خود ادامه می‌دهد و ساخت یک ساختمان پشتیبانی در اطراف آن آغاز شده است.

علاوه بر این، تخلیه آب از سیستم خنک‌کننده آن راکتور شناسایی شده و ساخت‌وسازهای جدیدی نیز در اطراف کارخانه غنی‌سازی اورانیوم یونگ‌بیون آغاز شده است.

به نوشته رویترز، این گزارش توضیح می‌دهد: «به نظر می‌رسد این تحولات منعکس‌کننده دستورالعمل اخیر کیم جونگ اون برای افزایش تولید مواد شکافت‌پذیر این کشور برای گسترش زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خود است».

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول