اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بومی‌سازی بیش از ۷ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه شهید سلیمی نکا در کشور

مدیرعامل شرکت نیروگاه شهید سلیمی نکا از بومی‌سازی ۷ هزار و ۱۰۴ قعطه مورد نیاز نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال گذشته خبر داد.

بومی‌سازی بیش از  ۷ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه شهید سلیمی نکا در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، استفاده از قابلیت‌های شرکت دانش‌بنیان موضوعی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سال گذشته بر آن تاکید داشته‌اند.

شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور وجود دارند که می‌توانند بخش زیادی از نیازمندی‌های کشور را تامین کنند، برخی از شرکت‌ها مورد بی‌مهری متولیان اجرایی قرار می‌گیرند و تعدادی از مدیران با درک قابلیت‌ها از ظرفیت این شرکت‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا جزء مجموعه‌های است که به دلیل تولید استراتژیک برق مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد.

این مجموعه در دوران دفاع مقدس مورد تهاجم صدام قرار گرفت تا کشور در تولید برق دچار چالش شود، بعد از دفاع مقدس شرکت‌های خارجی از ارائه قطعات مورد نیاز برای تداوم تولید برق خودداری می‌کردند اما متولیان و مدیران و قعطه سازان کشور تلاش کردند تا با تامین نیازمندی‌های این مجموعه نیازهای برقی کشور لنگ تحریم‌ها نماند.

بومی سازی بیش از ۷  هزار ۱۰۰ قطعه مورد نیاز نیروگاه از جمله دستاوردهای نامگذاری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در این مجموعه بوده است.

حسینعلی تازیکی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در این ارتباط اظهار کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا در داخل کشور بومی‌سازی شده است.

در پی تحریم‌های ظالمانه دشمنان بخصوص در سال‌های اخیر و با توجه به اهمیت تولید پایدار برق، ۲۶۱ نوع و به تعداد ۷ هزار ۱۰۴ قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا با مشارکت متخصصان فنی نیروگاه و همت و ابتکار سازندگان، تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور از طریق مهندسی معکوس تولید و با موفقیت در نیروگاه نکا نصب و بهره‌برداری  شده است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۲ هزار ۱۰۰ نوع قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا به تعداد بالغ بر ۸۰ هزار عدد در داخل کشور بومی‌سازی شد.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول