اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر داد

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از احضار عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو خبر داد.

جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آیخان حاجی‌زاده رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از دریافت یادداشتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو خطاب به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در سوم آوریل (امروز، دوشنبه) خبر داد. 

به گفته وی، عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در رابطه با موضوع مذکور به وزارت خارجه این کشور احضار شد. 

طبق گزارش‌ها، جمهوری آذربایجان ضمن این ادعا که آنچه در یادداشت طرف ایرانی درباره رسانه‌های جمهوری آذربایجان آمده، منعکس‌کننده واقعیت نیست، «یادداشت پاسخ به طرف ایرانی و همچنین فهرست چند مقاله علیه جمهوری آذربایجان در رسانه‌های ایرانی را (به سفیر) ارائه کرد». 

در حالی که جمهوری آذربایجان ماه‌هاست به طرح اتهامات ضد ایرانی پرداخته، باکو افزود به سفیر ایران گفته شد که «اطلاعات توهین‌آمیز، کذب و مغرضانه درباره جمهوری آذربایجان، دولت و مقامات آن و نیز اظهارات و سخنان غیرواقعی شخصیت‌های شناخته شده اجتماعی و سیاسی ایران به روابط دو کشور آسیب می‌رساند و باعث تعمیق سوءتفاهمات می‌شود». 

باکو به‌رغم اتهام‌زنی‌ها و اقدامات مخرب اخیر، در ادامه ادعا کرد «سوءتفاهمات پیش آمده در روابط دو کشور هموراه ناشی از اقدامات یکجانبه طرف ایرانی بوده و اقدامات خیرخواهانه طرف آذربایجانی به حد کافی از سوی ایران پاسخ داده نشده است». 

طبق اعلام باکو، در دیدار با سفیر ایران «بر لزوم اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و مغرضانه علیه جمهوری آذربایجان در رسانه‌های ایران تاکید شد». 

جمهوری آذربایجان مدتی است که به اتهام‌زنی ضد ایرانی و تنش‌آفرینی در روابط با تهران روی آورده است. اخیرا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مواضعی که مقامات جمهوری آذربایجان در پی حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران اتخاذ کردند را ناشی از نوعی رویکرد احساسی و غیرحرفه‌ای توصیف کرد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: معتقدیم که روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ریشه در تاریخ دو کشور دارد، روابط بین دو کشور یک روابط تاریخی، فرهنگی و دینی و مردمی است، بنابراین یک حادثه تلخ با انگیزه‌های فردی و شخصی نباید خللی در سطح روابط سیاسی بین دو کشور ایجاد کند. 

وی افزود: امیدواریم که مقامات دولت آذربایجان به حسن نیت ایران پاسخ مثبت دهند و ما بتوانیم از این شرایط عبور کنیم و شرایط روابط بین دو کشور به حالت عادی خود برگردد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول