اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حرم امام علی(ع) آماده برپایی مراسم شب‌های قدر شد+عکس و فیلم

حرم امام علی علیه‌السلام در آستانه ایام شهادت آن حضرت و برپایی مراسم شب‌های قدر، سیاهپوش و پرچم عزا بر فراز ایوان نجف نصب شد.

حرم امام علی(ع) آماده برپایی مراسم شب‌های قدر شد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف در آستانه ایام شهادت امام علی علیه‌السلام رخت عزا پوشید و خادمان این آستان مقدس طی مراسمی شب گذشته پرچم عزا بر فراز ایوان نجف برافراشتند.

حرم علوی پس از سیاهپوش شدن به مناسبت ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع)

بر همین اساس، خادمان حرم امام علیه‌السلام در صفوفی منظم در ایوان نجف حضور یافته و ضمن عزاداری برای ایام شهادت امام اول شیعیان، پرچم جدیدی که روی آن «فزت و رب الکعبه» نقش بسته بود، بالای گنبد حرم علوی برده و بر فراز ایوان نجف قرار دادند. پیش از این نیز چراغ‌های سبز حرم امام علی علیه‌السلام به رنگ خون درآمد و فضای حرم قرمز و تاریک شد.

این امر در حالی است که در روزهای گذشته به مناسبت ایام میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام نجف گلباران و چراغانی شده بود که اکنون در آستانه ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی علیه‌السلام و شب‌های قدر، آماده میزبانی از زائران و عزاداران شده است.

همچنین روز گذشته خادمان حرم علوی کتیبه‌ و پارچه‌های عزا در گوشه و کنار صحن و شبستان‌های حرم نصب کردند که در ادامه تصاویری از سیاهپوش شدن حرم امام علیه‌السلام در آستانه  ایام شهادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را مشاهده می‌کنید‌:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول