اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کوتاه از مناطق پایتخت| آمادگی پایتخت برای شب های قدر/ خدمت رسانی مترو تا ساعت 2 بامداد

مناطق 22گانه شهرداری تهران هر روز خدماتی را برای شهروندان ارائه می دهند که گزیده آنها اطلاع رسانی می شود.

کوتاه از مناطق پایتخت| آمادگی پایتخت برای شب های قدر/ خدمت رسانی مترو تا ساعت 2 بامداد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس،عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران همزمان با شب های قدر، به برنامه های فروشگاه های شهروند پرداخت و گفت: فروش فوق‌العاده فروشگاه‌های شهروند به مناسبت شب‌های قدر از ۲۰ لغایت ۲۶ فروردین ماه برگزار و انواع کالاهای اساسی و ظروف یکبار مصرف گیاهی با تخفیف ویژه از ۱۵ تا ۴۰ درصد به مشتریان عرضه می‌شود.

وی افزود: این کالاها شامل برنج، چای، حبوبات، ماکارونی، روغن، شکر، سبزیجات تازه و منجمد، زرشک، گلاب، شیر، کره، کالاهای سلولزی و ظروف یکبار مصرف گیاهی و سایر کالاهای پرمصرف است.

محمد خانی همچنین از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شرکت‌کنندگان در مراسم لیالی قدر، خبر داد و گفت: اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که در تاریخ های ۲۰ ، ۲۲ و ۲۴ فروردین ماه در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود در پایان مراسم نسبت به ارایه خدمات حمل و نقلی از مبادی و مسیرهای مشخص شده اقدام می‌کند. 

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات این اقدامات بیان کرد: فعالیت اتوبوس ها در لیالی قدر عبارتست از مبدا: میدان هادی ساعی - خیابان مدرس مسیر: خانی آباد نو - نازی آباد - میدان راه آهن، مبدا: خیابان فدائیان اسلام -روبروی بیمارستان فیروزآبادی مسیر: دولت آباد- سیزده آبان- میدان شوش-میدان خراسان- خاوران-شهرک نظامی-زمان آباد، مبدا: ضلع جنوبی حرم- میدان سلمان فارسی- خیابان زهره وند مسیر: کهریزک- باقر شهر، مبدا: گردشی مترو شهرری مسیر: مترو شهرری- میدان هادی ساعی.

به گفته محمدخانی؛ در این شب‌ها علاوه بر فعالیت ۲۴ ساعته خطوط تندرو، خطوط منتهی به حسینه‌ها و اماکن مذهبی نیز تا ساعت ۲ بامداد نسبت به جابجایی شهروندان اقدام می کنند.

سخنگوی شهرداری تهران در مورد فعالیت مترو در شب های قدر هم بیان کرد: خدمات‌رسانی در تمامی خطوط درون‌شهری متروی تهران در شب‌های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد افزایش خواهد یافت.

وی افزود:  تهران همواره سعی کرده است در مناسبت‌های ملی و مذهبی تسهیلات لازم را برای تردد شهروندان و مسافران فراهم کند. برهمین اساس، برای تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آن‌ها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، سرویس‌دهی در خطوط درون شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ و یکم و بیست‌ و سوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت ۲ بامداد افزایش می یابد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نخستین شب قدر در شامگاه یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲  خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند، افزود: در این راستا سرویس‌دهی در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت متروی تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (دوشنبه ۲۱ فروردین) با سر فاصله ۳۰دقیقه انجام خواهد شد.

وی گفت: خدمات‌رسانی در تمامی خطوط درون‌شهری متروی تهران در شب‌های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد افزایش خواهد یافت.

محمدخانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات فرهنگی شهرداری تهران اشاره و مطرح کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با شب های قدر با برگزاری برنامه های فرهنگی میزبان نوجوانان است. در شب‌های قدر هم از ساعت ۲۱ مراسم مناجات خوانی و مناسک شب قدر تا ساعت ۲ بامداد با حضور خانواده شهدای منطقه ۲۲ در مجموعه فرهنگی دریاچه شهدای خلیج فارس برپا می شود.

محمدخانی از برگزاری مراسم احیا ویژه دختران نیز خبر داد و گفت: همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم احیا ویژه دختران نوجوان به همراه مادرانشان از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲ بامداد در مسجد کمیل فرهنگسرای رازی برگزار می شود.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین به برگزاری مراسم معنوی و پر فیض شب‌های قدر، همچون سال‌های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه با همکاری موسسه فرهنگی هنری منتظران منجی اشاره کرد و گفت: این مراسم از ساعت ۲۲:۰۰ الی ۲ بامداد با سخنرانی استاد محمد شجاعی، قرائت دعای جوشن کبیر توسط حسین اناری و مداحی و برپایی مراسم احیا توسط سید حیدر موسوی برگزار خواهد شد. 

محمدخانی در ادامه در مورد برنامه سازمان بهشت زهرا (س) برای شب های قدر اظهار کرد: با ساماندهی صورت گرفته، برنامه مراسم احیاء هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در دو زمان یعنی از ساعت ۲۱ تا ۲۴ و از ۲۴ تا ۳ بامداد پیش بینی شده تا زمان حضور زائران عزیز در گلزار توزیع و همچنین از بار ترافیک کاسته شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسمات شب‌های قدر در گلزار شهدا اندیشیده شده است، گفت: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان برای خدمت رسانی به مردم در شب‌های احیا نیز انجام شده است.

 

آموزش‌های محیط زیستی و تفکیک پسماند به یک هزار شهروند در منطقه ۱۴

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه14 گفت: با توجه به حضور نمازگزاران و روزه داران گرامی در مساجد، آموزش های محیط زیستی و تفکیک پسماند با استفاده از ظرفیت مساجد در محلات به اجرا در آمده است.

سالاری پور با اشاره به اینکه ازابتدای ماه رمضان تا کنون در بیش از ۸ مسجد منطقه حدود هزار نمازگزار دارالمومنین تهران مورد آموزش قرارگرفته اند، افزود: ازجمله آموزش های ارائه شده درخصوص کاهش تولید پسماند در منازل، تفکیک پسماند، کاهش مصرف پلاستیک و استفاده از کیسه‌های پارچه ای و همچنین عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در پخش نذورات و افطاری است.

سالاری پور خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه و طرح آموزشی در شب‌های احیاء نیز در دستور کار این اداره قراردارد و آموزش‌های لازم درخصوص طرح تفکیک پسماند، باحضور آموزشگران در مساجد همچنین توزیع کیسه های بازیافتی و تفکیک پسماند به منظور مشارکت پذیری بیشتر خانواده‌ها ارائه می شود.

برگزاری مراسم افطاری ویژه کودکان کار در منطقه ۹

علیرضا فروزنده معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه9 با اعلام این خبر گفت: این برنامه در راستای ایجاد نشاط معنوی برای کودکان و حمایت از اقشار آسیب دیده شهر با حضور شهردار منطقه۹، مدیر موسسه پیام صلح رهایی و مرکز پرتو، مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران و خیرین برگزار شد.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم، گپ و گفت صمیمانه ای میان شهردار با کودکان کار برقرار و هدایایی به آنها اهداشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول