اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله: به موفقیت تلاش‌های عمان برای تحقق صلح خوش‌بین هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که به موفقیت تلاش‌های میانجیگرانه عمان برای تحقق صلح خوش‌بین است.

انصارالله: به موفقیت تلاش‌های عمان برای تحقق صلح خوش‌بین هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که درهای صنعاء به روی صلح باز است و اولویت تلاش‌های جاری برای صلح، پرونده‌های بشردوستانه و توقف تجاوز است.

وی طی پستی در توئیتر، ضمن ابراز خوش بینی از پیشرفت و موفقیت تلاش‌های عمان نوشت که تلاش‌ها و مذاکرات با سرعت بالا و با میانجیگری عمان برای تحقق صلح ادامه دارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نوشت: «ما به تلاش و موفقیت تلاش‌های سلطنت عمان خوش‌بین هستیم .حرکت و مذاکراتی مستمر با سرعت بالا و میانجیگری عمان برای برقراری صلح وجود دارد و سفر هیأت آن  و هیأتی از عربستان سعودی به صنعاء وانجام گفت‌گوهای سازنده و پیشرفته که منجر به دستیابی به صلح عادلانه و حسن همجواری خواهد شد، قابل تقدیر است.

القحوم در ادامه نوشت: «صنعاء دولتی است که درهایش به روی صلح باز است و دستهایش را برای آن دراز کرده است. اولویت آن، پرونده‌های بشردوستانه، توقف جنگ، رفع محاصره، پایان دادن به اشغالگری، آزادی اسرا، بازسازی، جبران ضرر وارده و توانمندسازی یمنی‌ها برای حل مشکلات خود بدون قیمومیت خارجی و در عین حال احترام به حاکمیت و استقلال یمن است و ان‌شاءالله این امر محقق خواهد شد».

وی تصریح کرد: «میانجیگر عمانی، برای ایجاد همگرایی میان صنعاء و ریاض در حال تلاش‌های بزرگ و قابل ستایشی است و الحمدلله پیشرفت‌های بزرگی در دستیابی به صلح عادلانه حاصل شده که آرزوها و فداکاری‌های مردم یمن در توقف تجاوز، رفع محاصره، پایان اشغالگری، اخراج نیروهای خارجی، بازسازی، غرامت و اجرای پرونده‌های بشردوستانه را برآورده می‌کند».

این در حالی است که از دو روز پیش، هیأت سعودی اعزامی به صنعاء در حال مذاکره با «مهدی محمد المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای بررسی شیوه‌های برقراری صلح در یمن و دستیابی به توافق آتش‌بس است.

 

 

المشاط از روز یکشنبه (۸ آوریل)، میزبان دو هیأت عمانی و سعودی در صنعاء است.

«محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن گفت که سفرش به صنعاء با هدف تثبیت آتش‌بس، توقف درگیری و حمایت از روند تبادل اسرا صورت گرفته است.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز تاکید کرد که صنعاء برای همه گزینه‌ها آمده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول