اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فوربس: امارات از مدار آمریکا خارج می شود

نشریه اقتصادی «فوربس» در گزارشی نوشت که بعد از عربستان، حالا نوبت امارات است که از مدار متحدان آمریکا خارج شود.

فوربس: امارات از مدار آمریکا خارج می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه اقتصادی «فوربس» در گزارشی تحلیلی نوشت که بعد از عربستان ممکن است یک کشور عربی دیگر یعنی امارات، از مدار متحدان ایالات متحده آمریکا خارج شود.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، فوربس نوشت: «همه چیز با عربستان سعودی شروع شد؛ آن هم در جریان سفر جو بایدن به ریاض در ماه جولای، که از او با سردی استقبال شد. سپس سعودی ها چین را به عنوان میانجی خود در نزدیکی با ایران انتخاب کردند، امارات متحده عربی بعدی است».

در ادامه این گزارش آمده است: امارات نیز مانند عربستان سعودی از بسیاری جهات از آمریکا الگوبردار کرد، اما از این پس ابوظبی برای منافع کلی امارات تلاش خواهد کرد.

فوربس در ادامه نوشت: اگر این بدان معناست که امارات باید با ایالات متحده به اختلاف بخورد و یا حتی منافعش در مورد مسائل ژئوپلیتیکی از منافع آمریکا جدا شود، همینطور خواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر می شود که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از تابستان گذشته «محمد بن زاید آل نهیان»، دولت امارات را به واشنگتن دعوت کرده است، اما تاکنون این سفر و دیدار انجام نشده است؛ رسانه ها همین موضوع را نشان دهنده وجود مشکلات در روابط امارات و دولت آمریکا می دانند.

ای گزارش همچنین فاش می کند که معاون وزیر خزانه داری آمریکا از امارات به دلیل آنچه «ضعف اجرای تحریم ها» توصیف کرده، شکایت کرده است. منابع خبری می گویند این مقام آمریکایی تاکید کرده که حتی اگر واشنگتن تحریم هایی را اعمال کند، ابوظبی «به سادگی هر گونه محدودیت را [در روابطش] نادیده می گیرد».

این نشریه آمریکایی در بخش دیگری از گزارشش با بیان اینکه امارات متحده عربی شریک مهمی از نظر تجاری و اقتصادی و از نظر نفوذ سیاسی برای ایالات متحده است، افزود: این کشور چهارمین واردکننده بزرگ تجهیزات نظامی ایالات متحده است.

بعد از توافق ایران و عربستان مبنی بر ازسرگیری روابط دیپلماتیک آن هم با میانجی گری چین و میزبانی پکن از گفت وگوهای تهران-ریاض، نشریات و تحلیلگران آمریکایی نگرانی خود را از روند تحولات منطقه غرب آسیا که برخلاف خواست واشنگتن پیش می رود را ابراز کرده اند. آن ها تغییر در سیاست خارجی عربستان را گام اول دوری کشورهای عربی از آمریکا و کشورهای غربی توصیف می کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول