اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

پاسخ سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور به گزارش فارس

سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای ،توضیحاتی را در رابطه با گزارش خبرگزاری فارس درباره عدم پرداخت عیدی معلولان ارائه داد.

پاسخ سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور به گزارش فارس

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، هفدهم فروردین ماه  سال جاری بود که خبرنگار خبرگزاری فارس، در گزارشی با عنوان «عیدی معلولان پَر!/ مقصران واقعی را اعلام کنید»، از سازمان‌های بهزیستی و برنامه و بودجه کشور برای عدم پرداخت عیدی معلولان انتقاد کرد.

پس از انتشار این گزارش، سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به این گزارش جوابیه‌ای برای خبرگزاری فارس ارسال کرد. متن این جوابیه به شرح ذیل است:

گزارشی با عنوان " عیدی معلولان پَر!/ مقصران واقعی را اعلام کنید" مورخ ۱۷.۱.۱۴۰۲ در آن خبرگزاری منتشرشده؛ مقتضی است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل در اسرع وقت در آن خبرگزاری منتشر شود.

  اعتبارات حمایت از معلولان حذف نشده؛ مطابق قانون با ردیف اصلی سازمان بهزیستی کشور ادغام شده است

با عنایت به سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکید بر برنامه‌محور بودن اعتبارات دستگاه‌ها در راستای پاسخگو نمودن دستگاه‌های اجرایی در قبال اعتبارات، سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان دستگاه اجرایی اصلی حمایت از معلولان تعیین و ردیف‌های فرعی ذیل این سازمان با ردیف اصلی ادغام شده است.

در سال ۱۴۰۱ اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی کشور از محل منابع عمومی و یارانه‌ای معادل ۲۲۹۸۸۶ میلیارد ریال بوده است که با عنایت به بند (د) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و با توجه به وصولی درآمدها و سایر منابع عمومی، از این میزان اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۲۱۶۶۴ میلیارد ریال (معادل ۹۶ درصد) به سازمان بهزیستی کشور تخصیص یافته است تا صرف انجام مأموریت‌ها و وظایف آن سازمان شود.

شایان‌ذکر است به استناد ماده (۷۹) قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی شده و قانونی برای پرداخت عیدی به مددجویان فوق‌الذکر وجود ندارد.

همچنین با عنایت به سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکید بر برنامه‌محور بودن اعتبارات دستگاه‌ها در راستای پاسخگو نمودن دستگاه‌های اجرایی در قبال اعتبارات، سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان دستگاه اجرایی اصلی حمایت از معلولان تعیین و ردیف‌های فرعی ذیل این سازمان با ردیف اصلی ادغام شده است. این موضوع برای سایر دستگاه‌های اجرایی هم اجرا شده است. سازمان بهزیستی کشور به استناد قوانین بالادستی و همچنین ماده‌واحده لایحه قانونی تشکیل سازمان بهزیستی کشور مصوب  ۲۴.۳.۱۳۵۹ مکلف به حمایت و توان‌بخشی معلولان بوده و این موضوع از وظایف ذاتی این سازمان است.

در این راستا برای اجرای مأموریت‌های سازمان بهزیستی کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ذیل ردیف سازمان بهزیستی کشور (۱۳۱۵۰۰) اعتباری معادل ۳۷۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور رشد ۶۵ درصدی داشته است. از رقم فوق اعتباری معادل ۲۵۵۸۵ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد برای اجرای بخشی از مواد قانون حمایت از حقوق معلولان لحاظ شده است که به شرح ذیل است:

۱۰۰۶۵ میلیارد تومان در برنامه ارائه خدمات توان‌بخشی در جدول (۷) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

۱۲۵۲۰ میلیارد تومان در تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برای پرداخت مستمری معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان در جدول (۲۱) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برای تأمین مسکن جامعه معلولان

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول