اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ‌سفید: اتهامات روسیه علیه خبرنگار آمریکایی بی‌اساس است

سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت اتهامات مطرح شده علیه خبرنگار بازداشت شده روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در روسیه بی‌اساس بوده و وی باید فورا آزاد شود.

کاخ‌سفید: اتهامات روسیه علیه خبرنگار آمریکایی بی‌اساس است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت اتهاماتی که علیه خبرنگار بازداشت شده در روسیه مطرح شده بی‌اساس بوده باید وی فورا آزاد شود.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد گفت که مسئولان کنسولگری آمریکا هنوز نتوانسته‌اند به خبرنگار وال استریت ژورنال دسترسی داشته باشند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه به انتشار اسناد محرمانه پنتاگون اشاره کرد و گفت: «پنتاگون به سرعت در راستای مقابله با پیامدهای احتمالی علیه امنیت ملی به دلیل انتشار اطلاعات اخیر وارد عمل شده است».

وی گفت: «هیچ نشانه‌ای که مصر تسلیحات کشنده به روسیه داده باشد وجود ندارد».

بر اساس یکی از اسناد محرمانه آمریکا که اخیراً افشا شده، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر قصد داشت ده‌ها هزار راکت در اختیار کرملین در بحبوحه جنگ اوکراین قرار دهد. طبق این سند، السیسی به مقاماتش دستور می‌دهد برای جلوگیری از مشکلات با غرب، محموله و تولید انبوه تسلیحات را مخفی نگه دارند. 

به گزارش واشنگتن پست، این سند بسیار محرمانه به تاریخ ۱۷ فوریه، شامل مباحث مقامات مصری درباره چگونگی تامین باروت و توپخانه تولیدی کارخانه‌های مصری برای همکاران روس است. 

مصر از متحدان دیرین آمریکاست که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کمک نظامی از آن دریافت می‌کند که در عین حال، تحت حاکمیت سیسی روابط با مسکو را تعمیق بخشیده است. 

به گزارش بیزنس اینسایدر، این افشاگری که اولین بار واشنگتن پست آن را گزارش داد، می‌تواند بر روابط آمریکا و مصر تاثیر منفی داشته باشد و به تحریم‌های احتمالی در صورتی که مصر واقعاً تسلیحات را مخفیانه در اختیار روسیه قرار داده باشد، منجر شود. 

این در حالی است که  دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت گزارش‌ها درباره برنامه مصر برای ارسال مخفیانه راکت برای روسیه جعلی است و این ادعا را دروغ جدید خواند. 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول