اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

اعتراض برخی واردکنندگان به مشکلات و موانع واردات در وزارت جهاد کشاورزی

وارد کنندگان برنج می گویند: تخصیص ارز در ماه هاى اخیر برای واردات برنج متوقف شده، ثبت سفارش به سختى و با محدودیت صورت گرفته و در نهایت فرایند واردات با آسیب جدى مواجه شده است.

اعتراض برخی واردکنندگان  به مشکلات و موانع واردات در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از واردکنندگان برنج در اعتراض به عدم تامین ارز مورد نیاز و شرایط نامناسب موجود در خصوص واردات این کالای مهم و کلیدی در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی حضور یافتند، وارد کنندگان برنج با اعتراض به شرایط ماه هاى اخیر خواستار حل مشکل اختصاص ارز و ثبت سفارش به منظور تکمیل فرآیند واردات این کالاى اساسى شدند.

به گفته آنها تخصیص ارز در ماه هاى اخیر و در بخش واردات برنج متوقف شده، ثبت سفارش به سختى و با محدودیت صورت گرفته و در نهایت فرایند واردات با آسیب جدى مواجه شده است. وارد کنندگان در دیدار با مسئولان وزارت جهاد کشاورزى ضمن تشریح مشکلات موجود تاکید کردند که در صورت استمرار وضعیت کنونى بازار برنج با مشکل جدى مواجه خواهد شد و توقف واردات بین ٢٠ روز تا یک ماه دیگر تاثیرات منفى روى بازار باقى مى گذارد به شکلى که کنترل قیمت و جلوگیرى از افزایش افسارگسیخته مقدور نیست.

وارد کنندگان می گویند نحوه اختصاص ارز به برخى واردکنندگان چاى مشکلات بى سابقه اى در این بخش ایجاد کرده و حالا واردکنندگان برنج نیز نگران هستند شرایط مشابهى در مورد اختصاص ارز به واردات این کالا ایجاد شود که تنها منافع شرکت ها یا افراد محدودى را تامین کند.

برنج خارجى کالاى اساسى مورد نیاز خصوصا در سبد دهک هاى پایین خانواده هاى ایرانى است و بر اساس اظهارات واردکنندگان ، استمرار شرایط و مشکلات موجود در حوزه واردات برنج در سالى که از جانب مقام معظم رهبرى با عنوان مهار تورم نامگذارى شده مى تواند افزایش بى سابقه قیمت این محصول را به همراه داشته باشد.

آنها تاکید کردند در صورت عدم توجه مسئولان وزارت جهاد کشاورزى وارد کنندگان با توجه به شرایط فعلى واردات برنج را به صورت نهایى متوقف خواهند کرد زیرا توان تامین ارز مورد نیاز را ندارند و نیز اعتبار تجارت تجار در این حوزه خدشه دار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول