اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص اعتبار 800 میلیارد تومانی برای ایجاد 16500 فرصت شغلی در کمیته امداد مازندران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: 800 میلیارد تومان وام کارگشایی و اشتغال با ایجاد 16 هزار و 500 فرصت شغلی در کمیته امداد مازندران جذب شد.

اختصاص اعتبار 800 میلیارد تومانی برای ایجاد 16500 فرصت شغلی در کمیته امداد مازندران

حجت الاسلام بشیر عالیشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: هم اکنون ۸۳ هزار خانوار زیر چتر حمایتی کمیته امداد مازندران هستند که در این بین ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار مستأجر هستند.

وی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار کمیته امداد مازندران در اولویت خانه‌دار شدن برای سال جاری هستند، افزود: در ماه مبارک رمضان رزمایش مواسات و همدلی، توزیع کمک های مؤمنانه و اطعام مهدوی برای خانواده های نیازمند در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران تصریح کرد: برای هر خانواده نیازمند جهت بهره مندی از یک سبد غذایی مبلغ یک میلیون تومان در نظر گرفته شد تا از طریق مراکز نیکوکاری و خیران تقدیم آنها شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای خانواده های نیازمند با محوریت قرض ماندگار، ادامه داد: کمک های بلاعوض جشن رمضان در شهرها به صندوق امداد ولایت واریز می شود و اداره کل کمیته امداد امام خمینی مازندران در قالب بسته تشویقی سه برابر مبلغ واریزی را به شهرستان ها اختصاص می دهد تا برای وام های کارگشایی، مسائل درمانی، معیشتی، اشتغال، جهیزیه و تهیه لوازم خانگی به متقاضیان بدون هیچ کارمزد در قالب وام کاملا اسلامی استفاده شود.

عالیشاه با اعلام اینکه برای جشن رمضان در هر شهرستان حداقل ۵۰۰ میلیون تومان مساعد لازم نقدی به صندوق امداد ولایت انجام شده است، یادآور شد: شهرستان آمل از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، این شهرستان دارای حدود ۴۰۰ روستا و ۴۰۰ کارخانه و واحدهای صنعتی و تولیدی است که بسیار توانمندی بالایی برای حمایت از نیازمندان و مستمندان دارند.

وی با اشاره به کمک رسانی بیش از ۳۰ میلیارد ریالی آملی ها در جشن رمضان با عنوان لذت لبخند، خاطرنشان کرد: در دو بخش وام کارگشایی و اشتغال سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار با ایجاد ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد فرصت شغلی در سال گذشته جذب کردیم و امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار با پیش بینی ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در دستور کار قرار دارد.

عالیشاه با بیان اینکه برای حمایت از اشتغال پس از اختصاص وام اشتغال به متقاضیان تا دو سال حمایت لازم از سوی کمیته امداد امام خمینی انجام می شود، یادآور شد: امسال تعداد ۳ هزار نفر به عنوان مددجویان پس از دریافت تسهیلات لازم خودکفا شده و از گردانه حمایت خارج می شوند همچنین در سال گذشته ۲ هزار نفر ورودی در نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی مازندران داشتیم و در نظر داریم تا ۳ هزار نفر پس از خودکفایی از گردانه حمایت خارج شوند.

وی با اعلام اینکه با حمایت خیران نیک اندیش و مردم خیرخواه می توانیم زمینه اشتغال و توانمندی را برای خانواده های تحت حمایت فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ نوعروس زیر چتر حمایتی کمیته امداد از تسهیلات جهیزیه استفاده کردند همچنین تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی نیز به خانواده های نیازمندان تحویل دادیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه مددجویان از بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه امداد ولایت بهره مند شدند، متذکر شد: تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ یتیم و ۵۰ هزار نفر حامی در مازندران داریم که با سرانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به خانواده ایتام مساعدت می کنند همچنین ۱۰ هزار و ۳۰۰ خانوار مددجوی محسنین داریم که با سرانه ۴۵۰ هزار تومان مساعدت می شوند.

عالیشاه با اشاره به برگزاری حدود ۲۷ جشن رمضان در ایام ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف مازندران، گفت: ایتام بدون حامی در مازندران نداریم و می خواهیم سرانه خدمت به محرومان و ایتام را با حمایت خیران نیک اندیش افزایش دهیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول