اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

همه در کنار فسطین می‌مانیم

امام خمینی (ره) ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ قمری (۱۶ مرداد ۱۳۵۸ شمسی) در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواستند برای کوتاه کردن دست رژیم غاصب اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

همه در کنار فسطین می‌مانیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا روز قدس یا روز جهانی قدس، توسط امام خمینی (ره) به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد. امام خمینی (ره) ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ قمری (۱۶ مرداد ۱۳۵۸شمسی) در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواستند برای کوتاه کردن دست رژیم غاصب اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. پیام مذکور در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

پیام امام خمینی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد نمودم که این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به‌ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن ‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.

از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. امام خمینی (ره)، صحیفه امام، ۱۳۸۹ش، ج۹، ص۲۶۷.

فلسطین تنها نیست

روز جهانی قدس، در سخنان رهبران جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای( مدظله العالی) ، مراجع تقلید شیعه و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، جایگاه ویژه‌ای دارد. امام خمینی (ره)، روز قدس را نه‌ تنها روز فلسطین، بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی دانسته و آن را مقدمه‌ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در تمام دنیا معرفی کرده است.

حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر این باورند که گرامی داشت روز جهانی قدس، موجب می‌شود فلسطینیانِ مورد تهاجم رژیم غاصب اسرائیل، احساس تنهایی نکنند و بتوانند مقاومت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول