اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تورم آرژانتین از 100 درصد عبور کرد

شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کنار وقوع همزمان برخی مشکلات اقتصادی باعث شده تا نرخ تورم در آرژانتین در ماه مارس به بیش از 104 درصد برسد.

تورم آرژانتین از 100 درصد عبور کرد

‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از توربونیوز، اطلاعات منتشرشده از سوی اداره آمار آرژانتین نشان می‌دهد که در ماه مارس سال 2023 تورم این کشور نسبت به ماه مارس سال گذشته با عبور از رقم 100 درصد به 104.3 درصد رسیده که بالاترین نرخ تورم این کشور در 32 سال گذشته به‌شمار می‌رود.

تورم ماهانه آرژانتین در ماه مارس که نسبت به ماه قبل از آن سنجیده می‌شود نیز 7.7 درصد بوده است.

به طورکلی در سه ماهه نخست سال جاری تورم آرژانتین 21.7 درصد افزایش یافته و تورم این کشور در ماه فوریه هم 102.5 درصد بوده است. با توجه به نرخ تورم کنونی شاهد آن هستیم که قیمت بسیاری از کالاها در این کشور آمریکا لاتین نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است. بیشترین افزایش قیمت‌ها مربوط به بالا رفتن هزینه تحصیل در این کشور بوده به گونه‌ای که در ماه مارس نسبت به ماه فوریه 29 درصد افزایش داشته است.

بالا رفتن قیمت گوشت، لبنیات و تخم مرغ هم به بالا رفتن قیمت محصولات غذایی منجر شده و از سوی دیگر قیمت پوشاک هم در آرژانتین بالا رفته است. شیوع آنفلوآنزای پرندگان در این کشور باعث شده تا قیمت مرغ و تخم مرغ بیش از 25 درصد بالا برود.

سال‌هاست که آرژانتین از جمله کشورهای با بالاترین نرخ تورم در جهان به‌شمار می‌رود. وجود اختلاف نظر در سیاست‌مداران این کشور نسبت به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی هم باعث شده تا تلاش‌ها برای کنترل تورم در بوئنوس آیرس بی‌نتیجه باشد. به عنوان مثال تابستان گذشته به فاصله فقط 4 هفته در پسِ تشدید بحران اقتصادی در این کشور سه وزیر اقتصاد عوض شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول