اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفر وزیر دفاع چین به روسیه؛ گامی در راستای تقویت روابط راهبردی

وزیر دفاع چین در حالی عازم روسیه می‌شود که کارشناسان این سفر را نشانه‌ای دیگری از تحکیم روابط دو کشوربه ویژه در حوزه نظامی ارزیابی می‌کنند.

سفر وزیر دفاع چین به روسیه؛ گامی در راستای تقویت روابط راهبردی

به گزاش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع چین در حالی در اولین سفر خارجی خود عازم روسیه می‌شود که کارشناسان این سفر را نشانه‌ای دیگری از تحکیم روابط دو کشوربه ویژه در حوزه نظامی ارزیابی می‌کنند.

به گزارش وبگاه «گلوبال تایمز» «لی شانگفو» وزیر دفاع چین قرار است روز یکشنبه سفر چهار روزه خود به روسیه را آغاز کند. این  اولین سفر خارجی وی در سمت جدید است و کارشناسان می‌گویند این سفر باعث تعمیق روابط نظامی دوجانبه و کمک به صلح و ثبات در روسیه خواهد شد.

وزیر دفاع چین به دعوت «سرگئی شویگو» همتای روس خود از یکشنبه تا چهارشنبه به روسیه سفر و با سران نظامی روسیه گفت‌وگو و از آکادمی‌های نظامی روسیه بازدید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، روابط نظامی چین و روسیه در سال‌های اخیر در سطح بالایی حفظ شده  و پیشرفت‌های جدیدی در ارتباطات راهبردی، تمرین‌های مشترک و همکاری‌های عمل‌گرایانه حاصل شده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، انتظار می‌رود لی و شویگو در گفت‌وگوهای خود درباره وضعیت و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در حوزه دفاعی و همچنین موضوعات مهم امنیتی جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کنند. این اولین سفر خارجی لی پس از تصدی سمت وزیر دفاع چین در ماه مارس است.

«ژو هوآ» کارشناس امور بین‌الملل گفت که انتخاب روسیه به‌عنوان مقصد اولین سفر خارجی لی، منعکس‌کننده امیال دو کشور برای تعمیق روابط نظامی است.

ژوو گفت که همچنین لازم است دو طرف درباره موضوعات مهم بین المللی و منطقه‌ای به تبادل نظر و هماهنگی مواضع خود بپردازند. وی گفت که دو کشور به عنوان دو قدرت اصلی تاثیرگذار در امور امنیتی بین‌المللی و منطقه‌ای، ارتباطات و همکاری نزدیک را حفظ کرده‌اند.

چین و روسیه رزمایش‌های مشترکی از جمله تمرین دریایی مشترک در دریای چین شرقی، گشت‌زنی مشترک دریایی در اقیانوس آرام انجام دادند.

«سونگ ژونگ پینگ» کارشناس نظامی چین به گلوبال تایمز گفت، سفر لی سطح بالایی از روابط نظامی دوجانبه را برجسته خواهد کرد و انتظار می‌رود دو کشور تبادلات متقابل سودمندتری در بسیاری از زمینه ها از جمله فن آوری‌های دفاعی و تمرین‌های نظامی داشته باشند.

وی گفت: «موضع چین در قبال بحران اوکراین ترویج صلح و مذاکرات است و چین به هیچ یک از طرفین درگیری مانند آمریکا و غرب سلاح ارائه نکرده است تا به آتش بیافزایند.»

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول