اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

برنامه ارمنستان برای تقویت ارتش؛ پذیرش مرزهای جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات گذشته

نخست وزیر ارمنستان در سخنان مهمی از تمهیدات خود برای تقویت ارتش و پذیرش مرزهای جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات قبلی خبر داد.

برنامه ارمنستان برای تقویت ارتش؛ پذیرش مرزهای جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه در سخنرانی در پارلمان این کشور از تلاش برای تقویت بنیه ارتش ارمنستان و به رسمیت شناختن مرزهای جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات قبلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به اصلاحات در دست اقدام در ارتش ارمنستان اشاره کرد. وی در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان به تلاش برای ایجاد تعادل بین شکاف موجود بین ارتش این کشور و ارتش جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: «ما برنامه‌های عمده‌ای برای احیای این شکاف داریم. اما معتقدم نباید این موضوع را به صورت علنی مطرح کنیم. من آماده‌ام پشت درهای بسته این موضوعات را نه تنها با هم تیمی‌های سیاسی، بلکه با اپوزیسیون پارلمانی نیز در میان بگذارم.»

نخست وزیر ارمنستان اخیرا با اشاره به تقویت نیروهای مسلح این کشور به جنگ افزارهای پیشرفته گفت که در حال برنامه ریزی برای آغاز خدمت سربازی داوطلبانه زنان در ارتش ارمنستان است. نخست وزیر ارمنستان در سخنانی به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح ارمنستان گفت: «در آینده نزدیک، جهت ایجاد مرکز کاملا جدید خدمت سربازی داوطلبانه زنان اقدام می‌کنیم.»

وی گفت که دولت اصلاحات گسترده‌ای را در ارتش ارمنستان انجام داده است. پاشینیان اظهار داشت که به زودی یک دبیرستان افسری راه اندازی خواهد شد که یک مرکز آموزشی مجهز به جدید‌ترین امکانات  خواهد بود(جزئیات بیشتر).

خبرگزاری «آرکا» نیز به بخش دیگر سخنان پاشینیان اشاره کرد. او در پارلمان گفت: «ارمنستان آماده است تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را بر اساس مرزهای جمهوری سوسیالیستی شوروی سابق به رسمیت بشناسد.»

پاشینیان گفت: «توافق صلح بین ارمنستان و آذربایجان در صورتی واقع بینانه است که هر دو کشور به وضوح و بدون ابهام و مزاحمت، تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند و امروز و برای همیشه متعهد شوند که علیه یکدیگر ادعای ارضی نداشته باشند.»

پاشینیان گفت: «ادعاهای باکو مبنی بر امتناع ارمنستان از به رسمیت شناختن تمامیت ارضی خود در جریان مذاکرات صحت ندارد.»

 «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز اخیرا در نشست مطبوعاتی در قزاقستان گفت که کار بر معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان آنطور که می‌خواهد بدون مشکل نیست، اما باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول