اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

طرح تایوان برای مقابله با ناوگان چین؛ خرید 400 تیر «موشک هارپون»

تایوان برای مقابله با ناوگان دریایی چین شمار قابل توجهی موشک ضد کشتی «هارپون» از آمریکا خریداری می‌کند.

طرح تایوان برای مقابله با ناوگان چین؛ خرید 400 تیر «موشک هارپون»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تایوان برای مقابله با ناوگان دریایی چین ۴۰۰ تیر موشک ضد کشتی «هارپون» از آمریکا می‌خرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ارزش این قرارداد ۱.۱۷ میلیارد دلار است.  وزارت دفاع تایوان پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌های نو‌سازی نظامی، موشک‌های ضدکشتی خریداری کند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود در روز سه شنبه درباره فروش هرگونه سلاح توسط آمریکا به تایوان و عوامل دیگر که امنیت تنگه تایوان را تهدید میکند هشدار داد.

«وانگ ونبین» از سخنگویان وزارت خارجه چین  تاکید کرد، برخی در ایالات متحده به دنبال استفاده از تایوان برای مهار چین هستند. این اقدامات بسیار خطرناک و نوعی بازی با آتش است. پکن از واشنگتن می‌خواهد به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک دیگر احترام بگذارد، به فروش سلاح و روابط خود با تایوان خاتمه دهد و عواملی که می‌تواند امنیت تنگه تایوان را تهدید کند را متوقف کند.

همزمان با تشدید تنش چین با جزیره تایوان و افزایش کمک نظامی آمریکا به این جزیره، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای آموزش به نیروهای مسلح تایوان به این جزیره اعزام کرده است.

وبگاه «تایوان نیوز» نیز روز دوشنبه نوشت که فرماندهی اقیانوس هند و آرام ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای کمک و آموزش  به تایوان اعزام کرده است. بیشتر مربیان نظامیان آمریکایی در مراکز آموزشی جدید و تیپ های ذخیره ارتش تایوان مستقر هستند.

تایوان سال آینده دوره خدمت اجباری یک ساله و برنامه‌های آموزشی رزمی پیشنهادی ارتش آمریکا برای مقابله با ارتش چین به‌کار خواهد گرفت.خلبانان نیروی هوایی تایوان و سایر پرسنل نیز سال‌ها در پایگاه نیروی هوایی در« آریزونا» آموزش دیده‌اند.

علی‌رغم آن‌که واشنگتن در سال ۱۹۷۹، روابط دیپلماتیک با تایپه را به نفع پکن قطع کرد اما عملاً برخلاف میل چین، از هرگونه حمایتی از این جزیره دریغ نمی‌کند. پکن نیز تأکید کرده است که تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع در روابط با ایالات متحده است و این مسئله به یک منبع تنش میان دو کشور تبدیل شده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول