اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمریکا مدعی وجود پهپاد مافوق صوت در ارتش چین شد

بر اساس محتوای یکی از اسناد اطلاعاتی آمریکا که چندی پیش افشا شدند، واشنگتن برآورد کرده ارتش چین به زودی از پهپاد جاسوسی مافوق صوت بهره می‌گیرد.

آمریکا مدعی وجود پهپاد مافوق صوت در ارتش چین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد، بر اساس محتوای یک سند اطلاعاتی که اخیرا در اینترنت فاش شد، ارتش آمریکا ارزیابی کرده که ارتش چین به زودی پهپادی جاسوسی با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا و با سرعت دست کم سه برابر سرعت صوت را به خدمت می‌گیرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، در این سند محرمانه «آژانس ملی اطلاعات مکانی» آمریکا  تصاویری ماهواره‌ای به تاریخ ۹ اوت ۲۰۲۲ (۱۸ مرداد ۱۴۰۱) از پهپاد ما فوق صوت WZ-8  شرکت صنایع هوانوردی چین در محل پایگاهی هوایی در شرق این کشور در فاصله ۵۶۰ کیلومتری شانگهای وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های آمریکایی ارزیابی کردند، ارتش آزادیبخش خلق چین «به طور تقریبا مسلم» اولین واحد پهپادی خود را در محل این پایگاه که از پایگاه‌های متعلق به واحد فرماندهی جبهه شرق ارتش چین است تاسیس کرده است.

به ادعای روزنامه واشنگتن پست، این واحد فرماندهی ارتش چین مسئولیت اعمال ادعاهای حاکمیت چین بر جزیره تایوان را بر عهده دارد.

واشنگتن پست گزارش داد، محتوای ارزیابی ارتش آمریکا از این برنامه را از بین تصاویر اسناد طبقه بندی شده پنتاگون که توسط «جک تیشیرا»، عضو گارد ملی هوایی ماساچوست آمریکا در پیام رسان «دیسکورد» افشا شده‌اند به دست آورده است.

روز پنجشنبه هفته گذشته گزارش شد، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)‌ تیشیرای 21 ساله را به اتهام افشای این اسناد طبقه بندی شده که باعث سرافکندگی واشنگتن نزد متحدانش در سراسر جهان شد دستگیر کرده است.

این افشاگری نخستین بار در اوایل ماه جاری میلادی گزارش شده و واشنگتن را از بابت آسیب‌ها و تبعاتش به دردسر انداخت.

افشاگری این اسناد درباره جاسوسی آمریکا از متحدانش و همچین درباره آسیب‌پذیری ‌های ارتش اوکراین برای واشنگتن رسوایی به بار آورد.

چندی پیش دیدار «تسای اینگ ون»، رئیس تایوان با «کوین مک‌کارتی»، نماینده ارشد مجلس نمایندگان آمریکا خشم پکن را برانگیخت.

چین تایوان را یکی از استانهای خود در نظر گرفته و تاکید داشته که مساله تایوان مهمترین و حساس ترین مساله در روابطش با آمریکاست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول