اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مقدم: دانشجویان با افزایش سواد رسانه‌ای و شعور سیاسی خود، راهبردها و توطئه‌های دشمن را شناسایی کنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: دانشجویان باید با افزایش سواد رسانه ای و شعور سیاسی خود، راهبردها و توطئه های به روز دشمن را شناسایی کنند تا علاوه بر پیشرفت بی وقفه، بر دشمن روز نیز غالب شوند.

مقدم: دانشجویان با افزایش سواد رسانه‌ای و شعور سیاسی خود، راهبردها و توطئه‌های دشمن را شناسایی کنند

احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در رابطه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی، اظهار کرد: نقش مهم جوانان تحصیلکرده و همچنین احساس مسئولیت و مطالبه گری دانشجویان با بصیرت سبب شده است تا رهبر معظم انقلاب هر ساله با این قشر آینده ساز و حیاتی کشور دیدارهایی داشته باشند و توصیه های لازم برای موفقیت و غلبه بر دشمنان را به آنها گوشزد کنند. 

وی بیان کرد: دانشگاه، مکانی برای نخبه پروری و پیشرفت کشور است و انقلاب اسلامی سبب حاکمیت نگاه انقلابی بر جوانان و دانشگاه ها شده است و همچنین هدف مهم نظام سلطه، بی هویتی و آرمان زدایی نسل جوان و باشور جامعه ما است که دانشجوی مطلوب از نظر معظم له ایجاد کننده تحول در ذهن و واقعیت جامعه خود و جهان و همچنین حضور همه جانبه و تاثیرگذار بر جهان و آینده است. 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان ضمن اشاره به اهم مطالبات مقام معظم رهبری به دانشجویان، افزود: سالم سازی فعالیت های دانشجویان، عدم عملکرد دوقطبی و شتابزده، عملکرد واقع بینانه و غیر سطحی، پرهیز از انتقاد صرف و ارائه راه حل برای مشکلات کشور، کار جهادی و مخلصانه، مدیریت فضای مجازی و سوار شدن بر آن و همچنین اتخاذ سبک زندگی شهیدانه و شناخت توطئه های دشمنان و بکارگیری بینش بصیرت مندانه، از مهمترین توصیه های معظم له به دانشجویان بود که ضرورت دارد این قشر باسواد و تحلیلگر جامعه برای ترسیم نقشه آینده خود و کشور این منویات حکیمانه را عملی کنند. 

مقدم ادامه داد: دانشجویان، نیروی جوان و موثر کشور هستند و دانشجوی مومن باید با افزایش سواد رسانه ای و شعور سیاسی خود، راهبردها و توطئه های به روز دشمن را شناسایی کند تا علاوه بر پیشرفت بدون وقفه، بر دشمن روز نیز غالب شوند لذا خوشبینی، امید آفرینی و همچنین تقویت ایمان راهکار اولیه برای غلبه بر دشمن است چراکه نومید سازی و بی ایمان جلوه دادن و همچنین رویگردانی ملت و جوانان ما از نظام و انقلاب حربه دشمن، برای توقف حرکت نخبگان داخلی کشورمان است. 

وی با بیان اینکه ایجاد تحول جهانی، بزرگترین وظیفه دانشجویان از منظر رهبری فرزانه است، عنوان کرد: اگر اراده راسخ و علم دانشجو توام با ایمان و اخلاص باشد می تواند هم در سطح ملی و هم جهانی موثر باشد زیرا دشمنان کینه توز اسلام و نظام اسلامی با سرکوب انگیزه و ایمان جوانان و همچنین بدبین کردن مردم ما به همه امور کشور و نظام، انقلاب و آینده کشور می خواهند نهایتا به هدف اصلی خود یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی برسند اما زهی خیال باطل که این آرزو را به گور خواهند برد. 

این فعال سیاسی ضمن تبیین معنای رفراندوم و کارایی آن در کشورمان، تصریح کرد: همه پرسی، یک روند طولانی و هزینه بر برای برخی مسائل قابل مشورت و رای گیری با ملت است که در خصوص مسائل اساسی و مهم حکومتی کشور و نظام قابل اجرا نیست لذا مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم نیستند چراکه به فرموده معظم له همگی امکان تحلیل آن مسئله را ندارند و رفراندوم نمی‌تواند راه حل همه مسائل باشد چون این مسائل نیاز به نظر کارشناسی دارد. 

مقدم توضیح داد: همه پرسی های تاریخی سال های 58 انجام شده در ایران و درصد مشارکت و نتیجه هوشمندانه آنها در دنیا بی‌نظیر است و حالا جمعی ناآگاه و خودفروخته با بیان برگزاری رفراندوم در هرکاری، درصدد دوقطبی کردن و آشفتگی فضای جامعه هستند درحالی‌که نمایندگان کارشناس و خبره مردم در خانه ملت و مجلس خبرگان در مسائل مهم دولتی و حکومتی به نیابت از ملت این وظیفه خطیر را انجام می دهند و دیگر نیازی به حضور غیرکارشناسانه و زمان بر مردم برای اظهار نظر در هر امری وجود ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت مقتدر ملی نظام جمهوری اسلامی سبب نفی رفراندوم های مکرر شده است، گفت: رفراندوم‌هایی که در برخی کشورها برگزار شده، ربطی به اصل حاکمیت و نظام سیاسی آن‌ها ندارد لذا دشمنان داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران، دانسته و ندانسته و مغرضانه از رفراندوم های شکست خورده برگزار شده در سایر کشورها صحبت نکنند که جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی در نظام ما همواره اجرا شده است درحالی که در سایر کشورهای به اصطلاح ابرقدرت و آزاد دنیا این کار انجام نمی شود. 

مقدم اذعان کرد: مسائل راهبردی و کلان نظام، مساله فراملی و منطقه ای نیستند که به رفراندوم همگانی گذاشته شوند چنانچه مسائل دیگری در کشورمان هست که همیشه به همه پرسی و رای ملی گذاشته شده و می شوند اما مگر می شود مسائل امنیتی، حساس و پیچیده حکومتی را که هدف دشمن نیز هستند را به رای گذاشت؟!

وی مطرح کرد: طبق تاکید مهم مقام معظم رهبری به دانشجویان، «قصدتان دیده شدن نباشد» زیرا اگر کار مخلصانه و جهادی صرفا برای خدا و پیروزی و پیشرفت اسلام و مسلمانان انجام شود، تاثیرات بسیار مطلوبی خواهد داشت زیرا اخلاص، کارها را با برکت و تاثیرگذار می کند اما کار برای جلوه نمایی و رقابت بین تشکل ها و احزاب دانشجویی و سیاسی سبب کشیده شدن فضای کشور به سمت غفلت و بی برنامگی می شود. 

مقدم ادامه داد: عدم سرگرمی و غرق شدن بیش از حد جوانان در فضای مجازی یکی دیگر از توصیه های مقام معظم رهبری به دانشجویان بود که لازم است جوانان باشور و شعور ما ضمن استفاده به‌جا از فضای مجازی، آن را وسیله ای برای تحلیل مسائل فضای حقیقی و مدیریت فضای شبهه ناک دشمنان کنند نه اینکه بستری برای مشغولیت و غفلت جوانان از امور حساس و مهم شود. 

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب: کشور به آرمان‌خواهی و امید و عقلانیت احتیاج دارد، افزود: از آنجایی‌که جوانان هر کشور، نیروی محرک و پیشران توسعه و پیشرفت آن هستند، دشمنان مستکبر و استعمارگر، این نخبگان و ذخایر ارزشمند را مورد هدف قرار می دهند. لذا داشتن و تعریف آینده ای با برنامه و هدفمند، امیدآفرینی و به‌کار بستن تعقل، از توصیه های مهم معظم له برای حرکت سریع و بدون وقفه دانشجویان برای اقتدار کشورمان بود.  

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به توصیه های معظم له به مدیران و مسئولان جهت رسیدگی و حل مشکلات کشور، عنوان کرد: باید مسئولین مربوطه و وزرا، نسبت به تهیه نقشه‌ی جامعِ علمی کشور اقدام عملی سریع کنند چراکه طبق فرمایش ایشان، نقیصه‌ی بزرگ دانشگاه های ما نداشتن همین نقشه است تا پذیرش دانشجو در رشته های مختلف، بر اساس نیاز کشور و بازار کار انجام شود زیرا وجود رشته های بسیار زیاد غیر ضروری و مشغولیت عمر با ارزش جوانان دانشجو چندین سال به این رشته ها در نهایت سبب اتلاف هزینه و وقت گرانبهای جوانی، بیکاری، افسردگی و احساس سربار جامعه بودن جوانان ما می شود که باید تدبیری اساسی در این زمینه صورت بگیرد.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول