اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

۱۶ مداح به شهادت حمیدرضا الداغی، شهید غیرت واکنش نشان دادند+عکس

شهادت حمیدرضا الداغی جوان خوش غیرت سبزواری، واکنش مداحان سرشناس کشورمان را هم در پی داشت و در فضای مجازی برای او نوشتند و از او تقدیر کردند.

۱۶ مداح به شهادت حمیدرضا الداغی، شهید غیرت واکنش نشان دادند+عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، شامگاه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ دو نفر از اراذل و اوباش در یکی از خیابان‌های شهر سبزوار قصد داشتند دختر جوانی را به زور با خود ببرند. حمیدرضا الداغی که خود پدر است و دختری ۱۳ ساله دارد و منتظر بازگشت دخترش از منزل همکاسی‌اش بود متوجه ایجاد مزاحمت برای دختر جوان می‌شود و بلافاصله شجاعانه و غیرتمندانه برای نجات او با دزدان نوامیس مردم درگیر می‌شود و تلاش می‌کند دختر را از مهلکه نجات دهد، اما در این حین اشرار او را با چاقو مورد حمله قرار می‌دهند و دقایقی بعد بر اثر شدت جراحات به شهادت می‌رسد. حمیدرضا را باید شهید غیرت و امر به معروف و نهی از منکر خواند. همو که همه هستی‌اش یعنی جانش را فدا کرد تا ناموس ایرانی مورد هتک حرمت شیطان صفتان انسان‌نما قرار نگیرد.

شهادت این جوان خوش غیرت سبزواری واکنش ۱۶ نفر از مداحان سرشناس کشورمان را هم در پی داشت که در فضای مجازی برای او نوشتند و از او تقدیر کردند و در ادامه تقدیم می‌شود:

درسی که حمیدرضا داد

مهدی سلحشور مداح سرشناس در این خصوص نوشت: «دشمن خوب فهمیده که برای شکست ما باید حیا رو از دخترا وغیرت رو از پسرامون بگیره... و جوونی که به ناموسش بی‌غیرت شد به خاکشم دیگه تعصبی نداره. آفرین به حمید رضای عزیز با فدا کردن جانش به خاطر ناموس، به دشمن فهماند پاش بیفته از یک وجب خاک ناموس وطن هم نمیگذره آفرین به این غیرت و مردانگی»

دمت گرم خوش غیرت!

مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) در این خصوص نوشت: «خیلی‌ها اراده کردن که رگ غیرتِ ایرانی رو بزنن تا بی‌حیایی عادی بشه! با شهادتت، ثابت کردی که خون غیرت هنوز می‌جوشه توی رگامون! دمت گرم خوش غیرت! سفر بخیر! جوونی که شدی عاقبت بخیر... برای منم دعا کن»

چند نفر به یک نفر 

میثم مطیعی با هشتگ «#شهید_غیرت و #شهید_حمیدرضا_الداغی» شعری در وصف این شهید دفاع از ناموس منتشر کرد و نوشت:

قصه‌‌ جریحه‌دار شد
آن‌طرف پیاده رو
عقل صدا زد که بمان
عشق صدا زد که برو وقت
چه بود آن غروب؟
وقتِ قیامت تو بود
فرق تو با بقیه چیست؟
فرق تو غیرت تو بود
تیغ زدند بی‌هوا
دشنه زدند بی‌خبر
کوچه به حرف آمده:
چند نفر به یک نفر 

صد پسر در خون بغلتد، گم نگردد دختری

محمدحسین پویانفر مداح سرشناس کشورمان هم با هشتگ‌های #حمیدرضاالداغی #باغیرت نوشت: «صد پسر در خون بغلتد، گم نگردد دختری»

صدای یک ظرف ماست بلندتر از صدای گلوله و چاقو بود

محمدرضا بذری مداح بابلی کشورمان هم با هشتگ‌های #شهید_حمیدرضا_الداغی و #شهید_علیرضا_شهرکی به ماجرای شهادت این دو عزیز واکنش نشان داد و نوشت: «درسته که صدای یک ظرف ماست بلندتر از صدای گلوله و چاقو بود، ولی باکی نیست؛ خدا که می‌بیند... "ألم یعلم بأنَّ اللّه یَری»

او در توئیت دیگری هم نوشته بود: «مردی غیرتمند، برای دفاع از آزادیِ دختران شهرش از زندگی‌ش گذشت! اما مدعیان شعار #زن_زندگی_آزادی، این ساعت‌ها روزه سکوت گرفتن. مطمئن باشید چند ماه دیگه جیغ بنفشِ #نه_به_اعدام همین ساکتین برای نجات کفتارهای قاتل، گوش فلک رو کر خواهد کرد.»

واکنش حمید علیمی به شهادت شهید شهرکی و شهید الداغی

حمید علیمی مداح اهل بیت(ع) هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصاویری از شهید حمیدرضا الداغی، شهید علیرضا شهرکی و طلبه مضروب سجاد جهانگیری در قم نوشت: «هنوز هستند کسانی که واژه‌های غیرت و شرافت ، واژه‌های بی‌گناهی و مردانگی را معنا کنند.»

خلیلی ۱۴۰۲ را بشناسید

حسین طاهری مداح اهل بیت(ع) هم با یادآوری ماجرای شهادت شهید علی خلیلی به شهادت شهید حمیدرضا الداغی و نوشت: «ما این چشم‌ها رو سال ۹۴ دیدیم! خلیلی ۱۴۰۲ را بشناسید… #حمیدرضا_الداغی»

یک تنه و با دست خالی روی مردهای این ممکلت را سفید کردی

امیر کرمانشاهی مداح سرشناس مشهدی نیز در این خصوص نوشت: «یک تنه و با دست خالی روی مردهای این ممکلت رو سفید کردی، خدا رو سفیدت کنه با غیرت. ما اسمت را هم درست نفهمیدیم، چه رسد به رسمت جوانمرد!»

 مرد پیدا می‌شود فریاد غیرت می‌زند

ابوذر بیوکافی از مداحان کشورمان هم در این خصوص با انتشار یک تک بیت نوشت: « در زمانی که سکوت آهنگ ذلت می‌زند/ مرد پیدا می‌شود فریاد غیرت می‌زند»

این راه ادامه دارد

محسن عرب خالقی شاعر آئینی و مداح اهل بیت(ع) هم در این خصوص نوشت: «شهید مدافع وطن، شهید مدافع حرم، شهید مدافع ناموس، این راه ادامه دارد…»

شهید الداغی برای غیرت کشته شد

سید جواد پرئی شاعر آئینی نیز در این خصوص نوشت: «#شهید_حمید_رضا_الداغی کشته شد به خاطر #غیرت همون چیزی که نه در حامیان #زن_زندگی_آزادی پیدا می‌شه، نه در وجود اون ضارب بود و نه در برخی از مسئولان بی‌کفایتی که با بی‌خردی به تولید تشنج و انحراف‌های اجتماعی و خانوادگی دامن زدند.»

سجاد محمدی، شاعر آئینی و ابوذر روحی، مسعود پیرایش، سیدمحمدرضا نوشه‌ور و امیر برومند مداحان اهل بیت(ع) هم در توئیت‌هایی شهادت او را تبریک گفتند و یادش را گرامی داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول