اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مردانی: مشکلات اقتصادی امروز نتیجه ناکارآمدی جریان خاص سیاسی است

رئیس‌سازمان بسیج اساتید گفت: مشکلات اقتصادی امروز نتیجه ناکارآمدی جریان خاص سیاسی است که سال‌ها مدیریت کشور را در دست داشته است.

مردانی: مشکلات اقتصادی امروز نتیجه ناکارآمدی جریان خاص سیاسی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست با دانشگاهیان سبزوار با اشاره به سالروز واقعه طبس عنوان کرد: ۵ اردیبهشت‌ ماه سالروز شکست استکبار جهانی در حمله به طبس بود. در این روز دشمن برای آزادسازی گروگان‌ها و ایجاد کودتا و ضربه به نظام  و حمله آمده بود که به فرمان خداوند شن‌های روان این منطقه حمله‌شان را با شکست مواجه کرد و این شکست مفتضحانه  موجب سرنگونی دولت کارتر شد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد توطئه، افزود: دشمنان البته بارها و بارها بعد از آن نیز توطئه و هجمه و خیانت راه انداختند؛ در ۸ سال دفاع مقدس با جنگ دشمن‌ساخته‌ای، مردم ایران را درگیر کردند، بحث محاصره اقتصادی یا تحریم اقتصادی را به راه انداختند و همچنین برای انزوای سیاسی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، مشکلات منطقه‌ای و درگیری با همسایگان را به راه انداختند. همه این‌ها به لطف پروردگار با مجاهدت و ایستادگی مردم ایران و رهبری‌های داهیانه رهبر عزیزمان با شکست مواجه شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: امروز ایران اسلامی یک قدرت منطقه ‌ای و حتی قدرتی جهانی است، اگر چه با مشکلاتی مواجه است که به لطف خداوند مرتفع خواهد شد، ولیکن افتخارات ملت بزرگ ایران در دنیا کم نیست، موفقیت‌های بزرگی که در عرصه علم و فناوری و پزشکی و سایر حوزه‌ها به‌دست آورده، امروز مایه مباهات است.

مردانی در ادامه با تأکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده کرد، گفت: «مهار تورم و رشد تولید» از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است و سازمان بسیج اساتید باید با ایجاد کمیته‌های تخصصی در سطح دانشگاه‌ها نقش خود را در این راستا ایفا کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، تحقق تمدن‌سازی نوین اسلامی و رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله راهبردهای بسیج اساتید دانست و گفت: کمک به کارآمدی نظام حکمرانی، انسجام‌بخشی و اعتلای سازمانی و کمک به اعتلای آموزش عالی کشور از مأموریت‌های مهم سازمان بسیج اساتید کشور است.

مردانی با اشاره به اینکه امروز دشمن از جنگ نظامی علیه ملت ایران کاملا ناامید شده است، اظهار کرد: با تغییر استراتژی دشمنان، نظام امروز با جنگ ترکیبی بسیار پیچیده‌ای روبه‌رو است. 

وی افزود: در خط مقدم این نبرد، شما اساتید دانشگاه‌ها و به تعبیر رهبر انقلاب فرماندهان و افسران جنگ نرم هستید که نقش اساسی در خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان دارید.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب، اظهار کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی و طرح موضوعات حاشیه‌ای برای ایجاد تفرقه و دوقطبی‌سازی کاذب و جلوگیری از پیشرفت جامعه است.

وی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر نظام در حوزه‌های علمی، اظهار کرد: امروز وظیفه اساتید بسیجی و ارزشی دانشگاه‌ها تشریح جایگاه رفیع علمی کشور در راستای جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای نسل جوان و ایجاد امیدبخشی در مقابل هجمه‌های دشمنان انقلاب در جهت یأس و ناامیدی جوانان است.  

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به دیدار رهبری با دانشجویان، گفت: دانشجوی عزیزی در این دیدار اظهاراتی داشتند مبنی بر اینکه اگر از همان ابتدا در همه مسائلی که پیش می‌آمد، رفراندوم برگزار می‌کردید، حالا دیگر حساسیت در این مسئله وجود نداشت که معظم‌له در قالب سؤالاتی به دغدغه این دانشجو پرداختند و فرمودند مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ چطور می‌شود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات می‌شود کرد، از همه طرف حرف می‌شود زد؟ اصلا یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفت‌وگو و دوقطبی‌سازی می‌کنند برای اینکه یک مسئله‌ای رفراندوم بشود. در همه‌ مسائل رفراندوم بکنیم؟

مردانی تأکید کرد: بعد از این بیانات، برخی در فضای مجازی و رسانه‌ای شروع به فضاسازی علیه این بیانات روشن و واضح کردند، در صورتی که در جمهوری اسلامی با برگزاری چند رفراندوم و بیش از ۴۰ انتخابات بارها به آرای مردم توجه شده است و این در برخی از کشورهای مدعی دموکراسی نیز سابقه ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع سبب شد که گروهی از ورشکستگان سیاسی که متأسفانه عناوین دانشگاهی را بر روی خود گذاشته‌اند، بیانیه‌ای صادر کرده و از مقام معظم رهبری بخواهند که حرف خودشان را تصحیح کنند، این‌ها دنباله‌های همان‌ جریان‌هایی هستند که در فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ با گرا دادن به دشمنان سبب شدند حلقه تحریم‌ها برای ملت ایران تنگ‌تر شود.

مردانی افزود: جالب اینجاست که علی‌رغم اینکه نظام بارها مداخله در جنگ اوکراین و روسیه را رد کرده، در این بیانیه به نوعی این موضوع مطرح شده است و تلاش شده با اتهام‌زنی، بستری برای سوءاستفاده دشمنان نظام فراهم شود. 

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است، نتیجه ناکارآمدی مدیریتی جریان خاص سیاسی است که سال‌ها مسئولیت و مدیریت کشور را در اختیار داشته‌اند و امروزه با حاشیه‌سازی سعی می‌کنند مسیر حرکت و پیشرفت انقلاب را منحرف کنند. 

مردانی بیان کرد: سازمان بسیج اساتید با رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه درصدد کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروزه کانون ایستادگی و محور مقاومت و باعث دلگرمی مسلمانان و مظلومین جهان است و به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شده است.

مردانی با اشاره به تقویت رویکرد علمی و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور، اظهار کرد: در همین راستا و برای توسعه نقش‌آفرینی تخصصی این سازمان، در سال گذشته جشنواره علمی شهید چمران برگزار شد.

رئیس‌سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به پیگیری جهت اصلاح آیین‌نامه اجرایی بسیج اساتید، گفت: امیدواریم با اصلاح این آیین‌نامه که مصوب سال ۱۳۸۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، برخی خلاءهای موجود برطرف و نقش اساتید بسیجی و بسیج اساتید در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر و مؤثرتر شود.

وی از سازمان بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان دو بازوی ارزشمند و اثرگذار در حوزه حفظ و تعالی ارزش‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه نام برد و اظهار کرد: فلسفه تشکیل بسیج اساتید تحقق اهداف عالیه دانشگاه اسلامی و تمدن نوین اسلامی در راستای مرجعیت علمی دانشگاه‌ها است.

مردانی با تأکید بر اینکه بسیج اساتید از دانشگاه جدا نیست، یادآور شد: بسیج اساتید باید در خدمت دانشگاه و در کنار مدیریت دانشگاه خودش را ملتزم به دانشگاه بداند و در مأموریت‌ها و اولویت‌های دانشگاه، میدان‌دار و پیشگام باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول