اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مردانی: شورای تبیین مواضع بسیج اساتید برای مقابله با تحلیل‌های عوام‌فریبانه فعال می‌‌شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه شورای تبیین مواضع بسیج اساتید برای مقابله با تحلیل‌های عوام‌فریبانه فعال می‌‌شود، گفت: دشمن در اهداف خود برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی و کشورمان بخش‌های انقلابی نظام را هدف قرار داده است.

مردانی: شورای تبیین مواضع بسیج اساتید برای مقابله با تحلیل‌های عوام‌فریبانه فعال می‌‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در جمع نخبگان و برجستگان علمی و دانشگاهی استان گلستان با اشاره به صدور حکم جهاد توسط رهبر انقلاب، گفت: امروز همه ما می‌دانیم مکلف و مامور به جهاد تبیین هستیم، حکم جهاد توسط رهبر معظم انقلاب صادر شده است، جهادی که  فوری و ضروری است.

وی افزود: عزیزان ما در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها امروز در این خصوص تلاش‌هایی دارند ولیکن گمان می‌کنم آن هم افزایی و آن نقطه‌زنی لازم را آنگونه که در بحث موشک‌های دوربرد داریم در این بخش نداشته‌‌ایم.

مردانی در ادامه با اشاره به ۳ حوزه عملکرد دشمن در جنگ شناختی، خاطرنشان کرد: دشمنان ما در جنگ شناختی بر سه هدف مبنایی متمرکز شده اند؛ یکی ایده اصلی نظام یا اسلامیت نظام که اسلام ناب هست و ولایت مطلقه فقیه که هسته مرکزی و اصلی گفتمان انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد. آن‌ها دقیقا با ادبیات گوناگون با محورهای مختلف با استفاده از هنر و رسانه و فضای مجازی به شدت این موضوعات را مورد هجمه قرار داده اند.

وی افزود: هدف دیگر مبنایی دشمن بحث ساختار نظام است. در میان ساختار نظام هم ساختار بخش‌های انقلابی نظام را هدف قرار داده است. مجموعه نهادها، ارکان و دستگاه‌های برآمده از ایده اصلی انقلاب که مجموعه حکومت را تشکیل می‌دهند؛ رهبری، سپاه پاسداران، بسیج، روحانیت و مراجع، همه مورد هجمه هستند. چرا که همه اینها به نوعی برای نظام مقدس بوده و شهدا برای حفظ و پاسداری و صیانت از اینها رفته‌اند. 

مردانی تاکید کرد: دشمن این بحث‌ها را دنبال می‌کند و همچنین بحث کارکرد نظام که نتیجه حاصل از اجزای نظام است و کارآمدی و ناکارآمدی نظام را نشان می‌دهد. آنها تلاش می‌کنند تمام موفقیت‌های نظام را ناکارآمدی نشان دهند که نتیجه‌اش در آینده ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم و مسئولان است و می‌بینیم که امروز در دانشگاه‌ها و در کلاس‌ها اساتید غرب گرا و غیر همسو بیشتر از همه به این موضوعات می‌پردازند برای اینکه دانشجوها رو مایوس کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور عنوان کرد: با توجه به این تلاش‌ها برای القای این موضوع که انقلاب اسلامی در تضاد با پیشرفت است و موضوعاتی از این دست، باید بر جهاد تبیین در این موضوعات مهم متمرکز شویم و برنامه داشته باشیم و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب، هم مطلب و محتوا تولید کنیم و هم تحلیل‌های واقع بینانه داشته باشیم و از سخنان بزرگان استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه آنقدر تحلیل‌های پیچیده و موضوعات زیادی هست که باید تمرکز کنیم، گفت: باید اینها را شناسایی و رصد کنیم.

مردانی در ادامه به موج سواری برخی ورشکستگان سیاسی که متاسفانه عناوین دانشگاهی را بر روی خود گذاشته اند اشاره کرد و از بیانیه صادر شده آنان و درخواستشان از مقام معظم رهبری سخن گفت و افزود: بسیج اساتید باید در این موضوعات و برای مقابله با چنین تحلیل‌های عوام فریبانه موضع بگیرد و شورای تبیین مواضع را فعال کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور سپس از سه اولویت برای بسیج اساتید در چارچوب اسناد بالادستی و سند اعتلا و آیین نامه اجرایی بسیج اساتید و بر طبق سایر اسناد بالادستی حوزه آموزش عالی سخن گفت.

وی بیان کرد: اولین اولویت انسجام بخشی و تعالی سازمانی است، اعتقاد داریم اگر بسیج اساتید بخواهد موفقیتی داشته باشد اول باید خودش را همواره در حالت انسجام بخشی ببیند و به صورت مستمر موضوع انسجام بخشی را دنبال کند، تا سازمانی راهبرد و برنامه نداشته باشد، برای برنامه هایی که دارد ساختار نداشته باشد، برای اجرای ماموریت هایش هدفگذاری نکند و نیروی انسانی توانا نداشته باشد کارهایی که شروع کند نتیجه نخواهد داشت. پس باید ابتدا خودش را بسازد. بنابراین همه مسئولان بسیج اساتید در استان باید به این موضوع توجه کنند.

ئیس سازمان بسیج اساتید همچنین بر ارتقای منزلت و مرجعیت بسیج اساتید در میان دانشگاهیان، برای جذب حداکثری اساتید بسیجی و غیربسیجی و فعالیت با بسیجیان غیرسازمانی تاکید کرد و گفت: ما برای اساتید یک نقش آفرینی عمومی قائلیم. یعنی یک استاد انقلابی باید در هر عرصه و هر جایی که لازم دید جهاد تبیین کرده و نصیحت کند. برای استاد انقلابی یک نقش آفرینی تخصصی قائلیم که باید در آن تخصص اساتید پای کار حل مسائل نظام بیاید.

وی افزود: در این مسیر ۱۴ موضوع برای انسجام بخشی سازمانی مدنظر ماست که از جمله اینها اصلاح آئین نامه اجرایی بسیج اساتید مصوب ۱۳۸۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید با توجه به شرایط روز و ظرفیت‌‌های موجود بازنگری شود که کارهایی برای رفع آن صورت گرفته است.

مردانی اولویت دوم بسیج اساتید را کمک به اعتلای آموزش عالی دانسته و گفت: بسیج اساتید تشکیل شد تا در دانشگاه نیروهای ارزشی را منسجم کند، دانشگاه را اسلامی کند و به مرجعیت علمی کمک کند.بسیج تافته جدا بافته از دانشگاه نیست بلکه برای همه اساتید است. بسیج تشکیل شده که دانشگاه را به سمت آرمان‌های انقلاب ببرد. بنابراین باید همه تمرکز  را در حوزه علمی در حوزه ماموریت محور کردن و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و تحصیلات تکمیلی و هدایت پایان نامه ها و عمق بخشی تفکر ارزشی و انقلابی در دانشگاه برد. بسیج اساتید باید در کنار رئیس دانشگاه در این موضوعات کمک حال باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین از تشکیل اندیشکده حکمرانی آموزش عالی  در وزارت علوم سخن گفت و بر ضرورت کمک به مرجعیت علمی و ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها تاکید کرد.

مردانی ظرفیت ۱۹۰۰ استاد بسیجی در استان گلستان را ظرفیت بالایی دانست و گفت: این ظرفیت می‌تواند ۵۰۰ پایان نامه را به سمت مسائل اصلی نظام ببرد و مسائل استان را بررسی کند، ۱۹۰۰ استاد بسیجی می‌توانند از حجاب و عفاف و ارزش‌های انقلاب دفاع کنند. در این مسیر باید انسجام بخشی اساتید را تقویت کنیم و در مسائل سیاسی و اجتماعی و دینی و...  اساتید بتوانند شبهات را پاسخ گویند.

کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور در راستای تشکیل دولت اسلامی موضوع سومی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت. مردانی در این موضوع به فرمایش مقام معظم رهبری در تشکیل دولت اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و به بحث ضرورت کمک به کارآمدی نظام و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و ارائه راهکار حل مساله از طریق اساتید اقتصاد و مدیریت تاکید کرد و از تشکیل قرارگاهی در این خصوص با ۲۲ کمیته تخصصی و ۲۰ کمیته استانی خبر داد.

وی افزود: در چارچوب اسناد بالادستی در بحث مدیریت فرهنگی کشور و بحث نقشه جامع علمی، سند اسلامی شدن دانشگاه باید ۳ اولویت را مدنظر قرار دهیم. کمک خواهیم کرد در ارتقای نظام آموزش عالی و مدیریت و حکمرانی کشور ارزش‌ها و شعارهای اصلی انقلاب که عدالت، آزادی و رفاه مردم است محقق شود. 

مردانی گفت: در کشوری که بسیاری از امکانات و منابع و ذخایر الهی در اختیار ماست، متاسفانه مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند باید به رفع این مسائل کمک کرد. البته اینها ناشی از چهار دهه گذشته است که بخش اقتصادی در اختیار جریان خاصی بوده و الان هم علیرغم انقلابی شدن دولت، در گلوگاه‌ها هنوز هم با روشهایی خاص برای دور زدن مواجهیم که دولت با وجود تلاش خود برای رفع این موانع دچار مشکل است و باید اساتید پای کار بیایند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول