اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

وزیر دفاع قرقیزستان در دیدار با امیر آشتیانی: تعاملات دوجانبه با ایران باید افزایش پیدا کند

وزیر دفاع قرقیزستان در دیدار با وزیر دفاع کشورمان گفت: حضور ایران در منطقه حضوری فعال و اثر گذار است و ضرورت دارد تعاملات دو جانبه قرقیزستان و ایران افزایش یابد.

وزیر دفاع قرقیزستان در دیدار با امیر آشتیانی: تعاملات دوجانبه با ایران باید افزایش پیدا کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «باکتی‌بک بکبولوتوف» وزیر دفاع قرقیزستان در حاشیه اجلاس وزاری دفاع سازمان همکاری شانگهای با امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با بیان اینکه قرقیزستان از ز شمال با قزاقستان، از شرق با چین و از جنوب با تاجیکستان همسایه است، اظهار کرد: اجلاس شانگهای نقش بسیار مهمی در تقویت امنیت کشورهای آسیایی و آسیای مرکزی دارد.

وی با بیان اینکه اکثریت مردم قرقیزستان مسلمان هستند، گفت: این موضوع می تواند زمینه های همکاری دو کشور را تقویت و بر توسعه روابط ایران و قرقیزستان صحه بگذارد.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه کشور قرقیزستان دارای اشتراکات فرهنگی غنی با جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: توسعه تعاملات دو جانبه این دو کشور قطعا پیوند و اشتراکات بین دو کشور را تقویت کرده و نهایتا منتج به پیشرفت های همه جانبه بویژه حوزه دفاعی دو کشور خواهد شد.

وزیر دفاع کشورمان در پایان این دیدار از وزیر دفاع قرقیزستان برای افزایش سطح همکاری های دو جانبه دعوت به عمل آورد.

در ادامه این دیدار، «باکتی‌بک بکبولوتوف» وزیر دفاع قرقیزستان، اجلاس شانگهای را فرصتی مضاعف برای تقویت همکاری های کشورهای آسیایی برشمرد و گفت: حضور ایران در منطقه حضوری فعال و اثر گذار است و ضرورت دارد تعاملات دو جانبه قرقیزستان و ایران افزایش یابد.

وی در پایان این دیدار از وزیر دفاع جمهوری اسلامی برای سفر به بیشکک و توسعه همکاری ها با ایران دعوت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول