اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

جمع آوری و تفکیک پسماند توسط اتباع ممنوع می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با اشاره به اینکه بیش از ۹۵درصد متکدیان و کودکان خیابانی در کلانشهر کرج اتباع هستند، از اجرای طرح ممنوعیت جمع آوری و تفکیک زباله توسط اتباع در کرج خبر داد و گفت: طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد برای حمایت از این کودکان و جلوگیری از گسترش پدیده تکدری گری در کلانشهر کرج در دستور کار قرار گرفته است.

جمع آوری و تفکیک پسماند توسط اتباع ممنوع می‌شود

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از کرج، مهدی آقابراری، معاون سیاسی استانداری البرز، در جلسه ساماندهی متکدیان، گفت: با هماهنگی معاونت خدمات شهر شهرداری کرج و نظارت پیمانکاران در سازمان مدیریت پسماند شهرداری، بمنظور ساماندهی تکدی گری و پیشگیری از گسترش فعالیت کودکان زباله گرد، قوانین سختگیرانه اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت جمع آوری و تفکیک پسماند توسط اتباع، افزود: طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد برای حمایت از این کودکان و جلوگیری از گسترش پدیده تکدری گری در کلانشهر کرج در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین از بکارگیری اتباع در صنوف نیز خودداری خواهد شد. 

آقابراری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی تکدی گری با فرهنگسازی و آگاهی بخشی عموم جامعه نسبت به تبعات کمک به متکدیان تاکید کرد: در این طرح کودکان زباله‌گرد نیز مثل کودکان کار و خیابان شناسایی می‌شوند و کودکانی که پس از پذیرش به فرایند درمانی نیاز دارند به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند. در طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد شهرداری‌‌ها هم با بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکلات کودکان زباله‌گرد بررسی و برای حل مشکلات با خانواده‌ این کودکان صحبت می‌شود چون از نظر سازمان بهزیستی حضور کودک در خیابان مخالف مصالح کودک است و برای ما تفاوتی ندارد که این کودکان ایرانی یا خارجی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج همچنین از پیشنهاد طرح توقیف و ضبط اموال متکدیانی خبر داد که بصورت حرفه ای و باندی در سطح کلانشهر کرج فعالیت دارند. آقابراری گفت: این طرح به دادستانی محترم پیشنهاد داده خواهد شد و در صورت موافقت برای اجرای آن  اموال حاصل شده از راه تکدی گری توسط این گروه‌ها ضبط و اعمال قانون می‌شود.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول