اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

عملیات بیت‌المقدس در چنین روزی آغاز شد/ نبردی سخت برای رهایی خرمشهر قهرمان

بعد از پیروزی انقلاب و استقلال جمهوری اسلامی ایران، شب پیش از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، صدام، حکومت بر ایران را در خواب دید و بعد از ظهر آن روز به فرودگاه‌های کشور حمله کرد. ابتدا حق مالکیت بر اروندرود و جزایر ۳ گانه را عنوان کرد اما رفته رفته آنچه در فکرش بود، تسلط بر کل ایران بود.

عملیات بیت‌المقدس در چنین روزی آغاز شد/ نبردی سخت برای رهایی خرمشهر قهرمان

باشگاه خبرنگاران توانا|زهرا حاجی بابایی: بعد از پیروزی انقلاب و به استقلال رسیدن جمهوری اسلامی ایران، شب پیش از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، صدام حسین رئیس جمهور عراق، تصویر حکومت بر ایران را در خواب دید و بعد از ظهر آن روز به فرودگاه‌های کشور حمله کرد. ابتدا حق مالکیت بر اروندرود و جزایر ۳ گانه را عنوان کرد اما رفته رفته چیزی که قابل مشاهده بود، تسلطش بر کل ایران بود.

تمام دنیا در برابر ایران

با اینکه صدام حسین تجهیزاتی از تمام دنیا دارد، اما قدرت توکل به خداوند از تمامی سلاح‌های او و هم ‌پیمانانش قوی‌تر است. ما مردم متحد، با روحیه شهادت طلبی که برخواسته از ایمان به پروردگار است، به سوی جبهه‌ها آمدیم و مقابل دشمن همچون سروهایی استوار ایستاده‌ایم.

خرمشهر، جایی که زادگاه من است به دست دشمنان افتاده و قرار است طی علمیاتی خرمشهر، جنوب غربی اهواز و غرب کارون که میان موانع طبیعی محصور مانده است را با مدد خداوند و کمک نیروهای ارتش و سپاه آزاد کنیم.

طراحی عملیات بیت‌المقدس 

قرارگاه مرکزی کربلا فرماندهی عملیات را بر عهده دارد. ۳ قرارگاه قدس، فتح و نصر نیز در این عملیات حضور دارند. بنا شد در شمال منطقه (رودخانه کرخه کور ) قرارگاه قدس به متجاوزان حمله کند و آنان را سرگرم کند.

سپس نیروهای قرارگاه فتح در منطقه میانی عملیات از کارون بگذرند و خود را به جاده اهواز، خرمشهر برسانند که حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه فاصله دارد و پشت آن جاده، مستقر شوند تا در صورت حمله دشمن مقاومت کنند.

پایین‌ترین قسمت منطقه عملیاتی، قرارگاه نصر حضور دارد. نیروهای این قرارگاه باید از کارون عبور کنند و سپس برای آزادسازی خرمشهر و رسیدن به مرزهای بین‌المللی با دشمن بجنگند.

‌‌بیش از یکسال اسارت

ساعت ۲۵ دقیقه بامداد است و تا ۵ دقیقه دیگر عملیات با حضور دلاور مردانی چون قاسم سلیمانی، حسن باقری، احمد متوسلیان، حسن خرازی و محسن رضایی آغاز و خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اسارت، از دست دشمنان خارج می‌شود.

ما در غرب کارون منتظر اعلام دستور آغاز حمله هستیم. ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ ، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد، با قرائت رمز بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله القاسم الجبارین، یاعلی ابن ابی طالب (ع) عملیات بیت المقدس آغاز شده است. صدای استوار و محکم فرمانده که ناشی از اعتقاد راسخ او به اهل بیت (ع) است، قدرتی وصف نشدنی به ما می‌بخشد.

در محور قرارگاه قدس (شمال کرخه کور) به دلیل هوشیاری دشمن و وجود موانع متعدد، پیشروی نیروها به سختی امکان پذیر است و در این میان تنها تیپ‌های ۴۳ بیت‌المقدس و ۴۱ ثارالله موفق شدند از مواضع دشمن عبور کرده و منطقه‌ای در جنوب رودخانه کرخه را به عنوان سرپل تصرف کنند.

پیر و جوان همه در این عملیات حضور دارند و آنچه ترس را از دل ما رانده و توان مبارزه با دشمن را می‌دهد کمک و عنایت خداوند است.

عملیات همچنان ادامه دارد...

هدف ما از انجام این عملیات انهدام حداقل بیش از ۲ لشکر نیروی دشمن، آزادسازی حدود ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران که شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه دشمن، تأمین مرز بین المللی (حد فاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه)، آزادسازی جاده اهواز خرمشهر و خارج شدن جاده اهواز آبادان از برد توپخانه دشمن است.

ان شاءالله بتوانیم با یاری پروردگار، سربلند از این کارزار بیرون بیاییم.

ادامه دارد...

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول