اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصرف 4 منطقه دیگر از «باخموت» توسط نیروهای روس

رسانه‌ها از پیشروی بیشتر نیروهای روسیه در منطقه «باخموت» خبر دادند.

تصرف 4 منطقه دیگر از «باخموت» توسط نیروهای روس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع خبری روسی روز یکشنبه از پیشروی نیروهای این کشور در «باخموت» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «ریا نووستی» وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور چهار منطقه در غرب باخموت را تصرف کرده‌اند. باخموت شهری در استان دونتسک است و اخیرا جدال نیروهای روس با اوکراینی در این منطقه شدت گرفته است.

اخیراً «یووگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی «واگنر» اعلام کرد بیش از ۸۰ درصد شهر راهبردی باخموت در اوکراین تحت سیطره این نیروها قرار دارد.  در این شهر درگیری‌های سنگین میان نیروهای روسیه و اوکراینی در جریان است و نیروهای روس در تلاش برای گسترش سیطره خود بر این شهر قرار دارند.

این در حالی است که اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روس خواستار دریافت تسلیحات سنگین از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده از متحدان غربی خود شده است(جزئیات بیشتر).

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به تازگی گفته است  که کار بر روی ضدحمله بسیار مورد انتظار علیه نیروهای روسیه در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد. 

 زلنسکی  گفته است که حمله متقابل انجام خواهد شد. وی گفت: « در حال آماده شدن برای آن هستیم. انجام خواهد شد. می‌توانیم سرزمین‌های خود را از اشغال خارج کنیم.»

زلنسکی در ادامه سخنانش تاکید کرد اوکراین همچنان به تسلیحات خاص نیاز دارد و گفت خطر اصلی پیش‌روی نیروهایش این است که آیا مهمات کافی مورد نیاز را در اختیار خواهند داشت یا خیر. به گفته وی، «تسلیحات در لحظات آزادسازی (سرزمین‌ها) تعیین‌کننده هستند.»

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول