اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رزمایش بسیج سازندگی توسط اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج اساتید از برگزاری رزمایش بسیج سازندگی توسط اساتید دانشگاه‌های کشور خواهد داد.

رزمایش بسیج سازندگی توسط اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور امروز و در مصاحبه‌ای به گرامیداشت مقام معلم و استاد در 12 اردیبهشت اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به جامعه استادی کشور، از اجرای رزمایش بسیج سازندگی توسط اساتید خبر داد.

وی افزود: با برگزاری این رزمایش اساتید دانشگاه‌ها بیش از پیش طعم شیرین خدمت به محرومین و مردم را خواهند چشید.

مردانی در ادامه ضمن اشاره به انتخاب شعار سال و ارتباط آن با مسائل معیشتی و اقتصادی در چند سال، اظهار کرد: شعارهای سال تأثیرگذار بوده و موجب حرکت‌های خوبی شده است. اگرچه انتظار می‌رفت دست‌اندرکاران امر و مسئولان اجرایی کشور نسبت به این شعارها و رویکردهای مهمی که از سوی رهبری تعیین شده بهتر از این‌ها عمل کنند، اما باز هم دستاورهای مهمی داشته‌ایم.

وی ضمن تأکید بر شعار امسال و اولویت مهم مدنظر رهبر انقلاب در خصوص معیشت و اقتصاد و راهکار برون‌رفت از این مشکل با کاهش تورم و رونق تولید از لزوم توجه به مهم‌ترین مؤلفه‌های رونق تولید همچون سرمایه‌گذاری، مواد اولیه، فناوری، امنیت، سود و اصل سرمایه سخن گفت.

مردانی افزود: با توجه به تحریم‌های موجود و مشکلاتی که داریم، لازم است با نگاه درون‌زا و اقتصاد مقاومتی، نهاد علم و دانشگاه و تشکل‌های دانشگاهی به سمت کمک به نظام حکمرانی کشور بروند. در این رابطه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری مورد نیاز است تا محصول علم و صنعت را برای بخش تولید فراهم کند و نیز از ظرفیت‌های کشورهای دیگر مثل کشورهای پیشرفته با هدف به فعلیت درآمدن استعدادهای بالقوه استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه از تشکیل کمیته‌های تخصصی و به میدان آوردن دانشگاهیان و متخصصین رشته‌های مختلف در مسأله‌شناسی و کمک به حل مسائل و رفع کمبودهای بخش‌هایی که نیازمند کمک هستند سخن گفت و بیان کرد: در این رابطه کمیته اقتصاد مقاومتی را با حضور اساتید اهل فن در رشته اقتصاد و سایر حوزه‌های مربوطه در راستای رشد تولید و کمک به شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و مردمی‌سازی اقتصاد و کمک به پر رنگ کردن بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و کاهش درصد اقتصاد دولتی، برای کمک به فرآیند سیستمی در حاکمیت حوزه اقتصاد که موضوع مهمی در مهار تورم است، مدنظر قرار داده‌ایم.

وی همچنین از تشکیل کمیته آموزش عالی برای کمک به تولید محتوا و پیگیری و ارائه مدل علمی در بحث رشد تولید و مهار تورم از طریق شناسایی شاخص‌های رشد تولید و مهار تورم خبر داد.

مردانی همچنین از تشکیل کارگروه تحول در علوم انسانی که مدل‌‎سازی اسلامی-ایرانی اقتصاد دانش‌بنیان را در مسیر رشد تولید و مهار تورم از طریق اساتید برجسته و مجرب تحقق خواهد بخشید، سخن گفت.

تشکیل کارگروه پژوهش و فناوری برای پایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی در راستای بومی‌سازی محصولات و کاهش خروج ارز از کشور و افزایش سرعت تجاری‌سازی پژوهش‌ها با تلاش‌های علمی دانشگاهیان در مراکز پژوهشی کشور از دیگر محورهای مورد اشاره رئیس سازمان بسیج اساتید بود.

وی در ادامه به نقش‌آفرینی کارگروه حقوق و قضایی برای کمک به رفع خلاءهای قانونی و موانع تولید و همچنین نظارت بر کنترل تورم برای اجرای قوانین کشور اشاره کرد و گفت: کارگروه کشاورزی و محیط زیست برای بهینه‌سازی و افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق شناسایی مسائل و مشکلات حاصل در حوزه کشاورزی و رفع گره‌های کور در این حوزه پیش‌بینی شده است.

مردانی در ادامه به اهمیت موضوع انرژی اشاره کرد و از تشکیل کارگروه رونق انرژی‌‌های نو و جدید برای کمک به استفاده بهینه و صحیح از انرژی و شناسایی مسائل مختلف در حوزه انرژی سخن گفت.

کارگروه بهداشت و درمان، کارگروه هنری و فرهنگی، کارگروه سیاست خارجی، کارگروه ورزش، کارگروه راه، شهرسازی و معماری، کارگروه تعاون و کارگروه رسانه و فضای مجازی از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید از آن نام برده و بر ضرورت فعالیت آن تأکید کرد.

وی در ادامه گفت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها آن است که اساتید بسیجی و سایر اساتید به میدان بیایند و با کمک سایر بخش‌های مربوطه ایده پردازی کرده و بسته‌های سیاستی‌ فراهم کنند و آن را در اختیار مسئولان قرار دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول