اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«آقاجان» کرمانشاه رنگ و بوی محله گرفت/ خانه‌های مخروبه تخریب شد

شهردار منطقه هشت کرمانشاه، با بیان اینکه محله آقاجان رنگ و بوی محله گرفته است، از تخریب خانه‌های مخروبه این محله خبر داد.

«آقاجان» کرمانشاه رنگ و بوی محله گرفت/ خانه‌های مخروبه تخریب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به ساکنان آن خدمات ارایه می‌دهد. براساس آمار یک‌سوم معادل ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت این کلانشهر حاشیه‌نشین هستند.

احمد وحیدی وزیر کشور در سفر استانی رییس جمهور به استان کرمانشاه در ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۱ به عنوان نماینده دولت از مناطق حاشیه‌نشین کلانشهر کرمانشاه بازدید کرد و دستور ساماندهی این مناطق را به فرماندار و شهردار داد.

یکی از این محلات«آقاجان» است که ساکنان در این محله از نظر دسترسی به آب، برق و گاز، شبکه فاضلاب در کوچه‌ها، روشنایی معابر، وجود معتادان متجاهر، فضای سبز، وجود مشاغل مزاحم، عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌ها و نظات شهری، با مشکلاتی مواجه هستند.

وجود برخی ملک‌های مخروبه در این محله که به محلی برای تجمع معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان تبدیل شده ناامنی محله آقاجان را بیشتر کرده که شهرام کرمی دادستان کرمانشاه نیز شهرداری را مکلف کرد که موضوع را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند و نتیجه آن را به دادسرا اعلام کند تا به صورت تدریجی نسبت به تخریب آن‌ها اقدام شود. 

نهم دی‌ماه سال گذشته؛ هم محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه به منظور بررسی واقعیت‌های حاشیه شهر کرمانشاه، وضعیت زباله‌گردها و معتادان متجاهر به کوچه و خیابان‌های محله آقاجان رفت.

صحرایی ضمن بررسی میدانی زیر ساخت‌ها به گفت‌و‌گو با مردم و افراد بی‌خانمان پیرامون ارائه خدمات دستگاه‌ها در محله پرداخت و به صورت میدانی مسائل و مشکلات این محله را به همراه مسؤولان دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار داد.

محمدمهدی معنوی، شهردار منطقه هشت کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: پیرو بازدید صحرایی استاندارو تشکیل جلسه بررسی مشکلات محله آقاجان و همچنین تاکیدات نوروزی شهردار، اقدامات خوبی در محله آقاجان اجرا و درحال اجراست.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی این محله، افزود: نیروهای خدماتی به‌صورت روزانه نسبت به نظافت این محله اقدام می‌کنند و مشکلات زیست محیطی مرتفع شده است.

شهردار منطقه هشت کرمانشاه با اشاره به رنگ‌آمیزی این محله، تصریح کرد: امروز شاهد تغییرات چشم‌گیری در این محله هستیم که نشان از جدیت مجموعه مدیریت شهری و توجه به نقاط کم‌برخوردار است.

معنوی با اشاره به خانه های مخروبه این محله، بیان کرد: این املاک مخروبه به محل تجمع معتادان و باعث نارضایتی شهروندان شده است که تمامی آنان شناسایی و درحال اخذ مجوز قضایی برای تخریب آنان هستیم.

وی در پایان، گفت: تغییرات این محله باعث شده که خود ساکنین نیز پای کار باشند و نسبت به زیباسازی ملک و محیط پیرامون خود اقدام کنند که قابل تقدیر است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول