اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ماجرای نسخه 500 هزار تومانی برای درمان سرماخوردگی

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی گفت: هزینه500 هزارتومانی برای درمان سرماخوردگی صحت ندارد.

ماجرای نسخه 500 هزار تومانی برای درمان سرماخوردگی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، آرش انیسیان، مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی در ارتباط تلفنی با برنامه زنده «صبح و گفتگو» در مورد هزینه 500 هزارتومانی درمان سرماخوردگی با مراجعه به پزشک، اظهار کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و ما نباید فضاسازی رسانه‌ای را با واقعیات جامعه اشتباه بگیریم.

وی افزود: تعرفه‌های خدمات سلامت اعلام شده و بنابراین اعداد و ارقام و قیمت دارو و ویزیت کاملاً مشخص است.

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی، قیمت ویزیت پزشک عمومی در بخش خصوصی را 90 هزار تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ ویزیت پزشک عمومی در بخش دولتی 30 هزار تومان تعیین شده است.

انیسیان با بیان اینکه الان 70 درصد هزینه داروی افراد در بخش سرپایی مشمول بیمه است، خاطرنشان کرد: دولت مکلف بوده و هست که صد درصد جامعه را بیمه کند که اگرچه الان هنوز بیمه صد درصدی محقق نشده است.

وی افزود: معمولاً بیش از 95 درصد پزشکان عمومی با بیمه قرارداد دارند و از این 90 هزار تومان بخش خصوصی، بیمه فقط 20 درصد آن را پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خیلی افراد عوارض عفونی سرماخوردگی مانند سینوزیت و عفونت ریه را اشتباه می‌گیرند گفت: حتی یک دوره کامل درمان سینوزیت که دو هفته است با داروهای تجویزی به طور معمول پایین تر از 500 هزار تومان می‌شود و لذا میزان پرداختی از جیب مردم برای درمان سرماخوردگی از نصف 500 هزار تومان هم کمتر است.

انیسیان به سهم ناچیز درمان از بودجه کشور اشاره و تصریح کرد: متأسفانه نه در بودجه دولت و نه در پیشنهادات مجلس، سهم واقعی سلامت و اهمیت سلامت مردم دیده نمی‌شود به همین دلیل هم سهم سلامت از تولید ناخالص ملی که باید 8 درصد باشد کمتر از 4 درصد است.

وی افزود: ما اگر سهم مردم را از سلامت استیفا نکنیم به زودی نظام سلامت کشور دچار چالش‌های جدی می‌شود و سلامت مردم در خطر می‌افتد.

همچنین در ادامه، سلمان اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که اگر معیشت مردم آسیب ببیند سلامت روح و جسم آنها خدشه دار می‌شود نبود پزشک و تجهیزات و دارو و بالا بودن تعرفه‌ها نیز آسیب زاست.

وی پوشش بیمه‌ای کل مردم کشور را ضروری دانست و افزود: ما باید در برنامه هفتم کشور حوزه بهداشت و درمان و سلامت و آموزش پزشکی کشور را ویژه ببینیم در غیراین صورت در لوایح و سیاست گزاری‌ها و بودجه‌های سنواتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جدا از هزینه‌های درمان، بحث نبود دارو و پزشک متخصص بعضاً باعث می‌شود که شخص به بیرون از درمانگاه دولتی مراجعه کند.

اسحاقی گفت: در دسترس بودن پزشک متخصص، دسترسی به دارو، متعارف بودن تعرفه‌های درمان و پوشش بیمه‌ای از جمله شاخص‌هایی هستند که به ارتقای وضعیت سلامت و درمان کشور کمک می‌کنند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه مهار تورم در حوزه درمان نیز باید محقق شود افزود: دغدغه مقام معظم رهبری و مردم نسبت به حوزه درمان و دارو باید در برنامه هفتم لحاظ شود تا در لوایح بودجه به صورت تکلیفی دیده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول