اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یورش نظامیان صهیونیست به نابلس؛ شهادت 3 نیروی مقاومت حماس

در یورش صبح امروز نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به نابلس، 3 نیروی مقاومت حماس ترور و نزدیک به 8 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

یورش نظامیان صهیونیست به نابلس؛ شهادت 3 نیروی مقاومت حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی، صبح امروز (پنجشنبه، ۴ می)، با حمله به یکی از شهرک‌های شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی، یک منزل مسکونی را محاصره کردند. همزمان شمار زیادی از نیروهای اشغالگر با تجهیزات نظامی از محورهای مختلف وارد شهر نابلس شدند و در چند نقطه این شهرک درگیری‌های شدیدی میان ساکنان فلسطینی و اشغالگران روی داد.

 

قشون‌کشی نظامیان اشغالگربه نابلس

 

به اعلام وبگاه فلسطینی «شهاب»، نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی یک منزل را در محله «الیاسمینه» در شهرک قدیمی نابلس محاصره کردند و همزمان بلندگوهای مساجد در نابلس، مردم فلسطین را به پشتیبانی از نیروهای مقاومت و خارج کردن آن‌ها از محاصره دشمن فرا خواندند.

 

محاصره یک منزل در نابلس

 

اما لحظاتی پس از درگیری شدید نیروهای ویژه صهیونیست با مقاومت، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موفق به ترور دو تن از نیروهای مقاومت حماس شده است که پیشتر علیه صهیونیست‌ها عملیات انجام داده بودند و منجر به کشته شدن چند صهیونیست شده بودند.

 

خراب کردن منزل بر سر ساکنان آن

 

 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امروز، پس از به دست آمدن اطلاعات دقیق، دو نیروی حماس به نام‌های «حسن قطنانی» و «معاذ المصری» که حدود یک ماه پیش با انجام عملیات «الاغوار» موجب هلاکت سه شهرک‌نشین صهیونیست شده بودند، به شهادت رسانده‌است و به همراه آن‌ها، «ابراهیم جبر» یکی از افرادی که به همراه این دو شهید در منزل محاصره شده حضور داشت و به آن‌ها برای مخفی شدن کمک کرده بود، نیز هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

به اعلام رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیست برای وارد شدن به این شهرک، اقدام به انفجار در ورودی این شهرک کردند و پس از آن یک منزل را محاصره کردند. ساکنان منطقه نیز بلافاصله به کمک افراد محاصره شده آمدند، اما نتوانستند خود را به منزل برسانند و در نزدیکی آن درگیری‌هایی صورت گرفت که منجر به زخمی شدن هشت فلسطینی شد.

به اعلام رسانه‌های محلی فلسطین، نیروهای مقاومت به شدت به سوی اشغالگرانی که یکی از خانه‌های بخش قدیمی نابلس را محاصره کرده بودند و قصد داشتند شهروندان فلسطینی را بازداشت کنند تیراندازی کردند.

 

صدای درگیری‌ فلسطینی‌ها با اشغالگران در اطراف منزل محاصره شده

 

 

انفجار در ورودی شهرک قدیمی نابلس

 

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که صهیونیست‌ها از ورود کادر پزشکی و آمبولانس‌ها به نابلس جلوگیری کرده‌اند.

اشغالگران پس از ترور سه تن از نیروهای مقاومت، به تدریج از منطقه درگیری عقب‌نشینی کردند و فلسطینی‌ها نیز برای کمک به ساکنان محاصره شده منزل مذکور، خود را به محل رساندند و تنها توانستند پیکرهای بی‌جان آن‌ها را از زیر آوار بیرون آورند.

 

خراب شدن منزل محاصره شده

 

بیرون آوردن پیکر شهدا از زیر آوار

 

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که پیکر دو شهید از زیر آوار بیرون آورده شده اما  به دلیل شدت جراحات وارده هویت آن‌ها قابل تشخیص نیست.

الجزیره نیز به نقل از یکی از رهبران حماس نوشت: شهدای امروز نابلس از اعضای گردانهای شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس هستند که عملیات الاغوار را در ماه مبارک رمضان در پاسخ به تداوم جنایات اشغالگران در مسجدالاقصی انجام داده بودند.

حازم قاسم: این خون‌ها، عزم ما برای تداوم مسیر جهاد بیشتر می‌کند

پس از انتشار این خبر، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت حماس، اعلام کرد که شهادت این مبارزان فلسطینی‌ از میان مردم ما و رهبران القسام، عزم مردم ما را برای ادامه مسیر جهاد بیشتر جزم می‌کند.

 

وی افزود: اشغال متوهم است که گمان می‌کند با ارتکاب این جنایت در نابلس، مقاومت در کرانه باختری را متوقف می‌کند، زیرا این خون‌های ریخته شده، خود محرک جدیدی برای تشدیدعملیات‌های کماندویی خواهد بود. اقدامات مقاومتی تنها با خارج کردن اشغالگر از سرزمینمان متوقف خواهد شد.

پیام تسلیت گروه‌های مقاومت فلسطین

کمیته‌های مقاومت فلسطین و جنبش الاحرار، شهادت حسن قطنانی، معاذ  المصری و ابراهیم جبر را تسلیت گفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول