اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سردارتنگسیری: راهیان پیشرفت راهی برای تقویت روحیه ملی است/ بدنه های کربنی شناورهای 90 ناتی را خودمان می سازیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، راهی برای تقویت روحیه ملی است.

سردارتنگسیری: راهیان پیشرفت راهی برای تقویت روحیه ملی است/ بدنه های کربنی شناورهای 90 ناتی را خودمان می سازیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ظهر امروز در مراسم آغاز اردوهای راهیان پیشرفت دانشجویی اظهار کرد: این کشور متعلق به شما جوانان است و باید بدانید که در کجا و با چه عقبه ای زندگی می کنید و چه کسانی پرچم این کشور را بدست گرفتند و جان خویش را در برابر دنیایی که می خواست ریشه ملت ایران را بخشکاند، ایستادند و این ملت روز به روز پیشرفت می کند و شما بخشی از این پیشرفت ها را در این اردوها خواهید دید.

وی افزود: هر فرمانده ای در ذهنش شکست می خورد و سپس در روی زمین و این موضوع برای ورزشکاران نیز وجود دارد و لذا برای این که این اتفاق نیفتد، باید روح و جان خویش را قوی کنیم و با گذشته خویش آشنا شویم.

سردار تنگسیری در بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، به شرایط ترور در دوران ابتدایی دفاع مقدس در کشور اشاره و بر ضرورت بیان جنایات تروریستی منافقین و دیگر عمال استکبار و در قالب جهاد تبیین تأکید و عنوان داشت: امروز ریشه ها فراوان و شاخه ها پربارتر از هر زمان دیگری است و آنهایی که باورشان نمی شد که ما یک روزی به تمام دانش پیشرفته نظامی دست پیدا کنیم نیز امروز به این توانمندی ها معترف هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: روزی در آبادان در محاصره به اندازه انگشتان دو دست آر پی جی نداشتیم و برخی از مردم برای دفاع از آبادان با دست خالی رفتند و با این شرایط چون خدا را داشتیم، ایستادیم و امروز به نقطه ای رسیدیم که همان لشکری که به لشکر 41 ثاراله در دوران جنگ تحمیلی پاتک زد، فرمانده اش در مقابل شهید سلیمانی گزارش کار می دهد و تحت فرماندهی شهید سلیمانی، برای نجات کشورش از عراق، گزارش تجهیزات و توانایی ارائه می کند.

وی عنوان داشت: در زمان طاغوت بیشترین موشک ما موشک هارپون بود و عراقی ها نیز از شرق موشک مشابهی گرفته بودند و همه دارایی ما همین موشک بود اما امروز فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی سپاه، به انبوهی از تجهیزات دست پیدا کرده اند که در بسیاری موارد برای اولین بار در جهان است و ما اکنون موشک 10 کیلومتر را روی شناور 8 متری نصب کرده ایم و انبوهی از آن را در اختیار داریم و این حاصل ما می توانیم است.

سردار تنگسیری خطاب به جوانان حاضر در این مراسم گفت: شما نسل آینده فراتر از این خواهید رفت و به فراتر از این هم دست خواهید یافت و ما امروز به موشک هایی دسترسی داریم که می توانیم در سرعت بسیار بالا، موشک هایی با برد بیش از 100 کیلومتر را از شناور 13 متری شلیک کنیم و این نیز در دنیا بی سابقه است.

وی با بیان این که به اندازه هر موشک، مستشاری خارجی در این منطقه مستقر قرار داده بودند و وقتی مستشاری از آنها در منطقه نظامی حضور پیدا می کرد، باید افسران و فرماندهان ما برای آنان دست به سینه می ایستادند، خاطرنشان کرد: جنس بدنه شناورهای 90 ناتی ما از کربن است و از صفر تا 100 آن در همین کشور تولید یافته و نسل آینده ما قطعا از این هم فراتر خواهد رفت و شما در این روزها، این توانایی ها را خواهید دید.

وی گفت: این کشور و تمام ظرفیت های آن متعلق به خودتان است و افتخاری است که به عنوان آینده های این مملکت زیر نظر کسی باشید که زیر علم امام زمان (عج) است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول