اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| بنویسید کیک زرد، بخوانید سوخت هسته‌ای/ ماجرای ۱۰۲ کودک آقای معلم

مدت‌هاست دنیا روی پاشنه بدخبری و آشفتگی می‌چرخد و انگار ناف هر روز جهان را با خبری بد بریده‌اند، ولی خبر خوب اینکه، اینجا ایران است و هزاری هم رسانه‌ها بخواهند نسخه تجویزی‌شان را به خورد ما بدهند، مردان و زنانی از پارس پیدا می‌شوند که خبرهای خوب را رقم بزنند. حال، بی‌حرف پیش، این شما و این تعدادی از خبرهای خوب که آماده‌اند برای خواندن و شنیده شدن.

خبر خوب| بنویسید کیک زرد، بخوانید سوخت هسته‌ای/ ماجرای  ۱۰۲ کودک آقای معلم

گروه خبر خوب- روزگاری بود که کنار اتفاقات بد و وحشتناک، خبرهای خوب و سلامتی و خوشی های کوچک و بزرگ هم در دنیا مخابره می‌شد و سهم مردم سیاهی‌های عظیم و خوشی‌های فانتزی نبود، ولی مدت‌هاست دنیا روی پاشنه بد خبری و آشفتگی می‌چرخد و انگار ناف تولد هر روز جهان را با خبری بد بریده‌اند، ولی خبر خوب اینکه، اینجا ایران است و هزاری هم رسانه‌ها بخواهند نسخه تجویزی‌شان را به خورد ما بدهند، مردان و زنانی از پارس پیدا می‌شوند که خبرهای خوب را رقم بزنند. 
حال بی حرف پیش، این شما و این تعدادی از خبرهای خوب که آماده‌اند برای خواندن و شنیده شدن.

ماجرای آقا معلم کرمانی و ۱۰۲ کودک یتیم

قبول دارید معلم‌ها، تصویر شده مهربانی، محبت، فداکاری و عشق به یاد دادن هستند؟ چه شد؟ دارید ته ذهنتان می‌گردید ریز و درشت بدی‌های معلم‌هایتان را پیدا و ردیف کنید؟ گشتیم نبود، نگرد نیست! معلم‌ها با همه خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد و مدل تدریس متفاوتشان به معنی واقعی کلمه عشق در درونشان موج می‌زند.
نمونه‌اش آقا معلم کرمانی است که قبل از یاد دادن حساب و کتاب و سواد خواندن و نوشتن، بنی آدم اعضای یکدیگرند را دقیق و عملی به همه یاد داده است.
اما ماجرا، ماجرای دیروز و امروز نیست، خودش می‌گوید از هشت سال پیش که با همسرش به مراسم شب‌های قدر رفته بوده، با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا می‌شود، همان شب حمایت از نه یک، نه دو، بلکه سه فرزند یتیم را برعهده می‌گیرد.
دیده‌اید چیزی زیر زبانتان مزه کند، دیگر نمی‌توانید بی‌خیالش شوید، حمایت از این یتیمان هم عجیب به آقا معلم و خانمش مزه کرده و حالا آقا معلم کرمانی در چهل و پنج سالگی، حامی ۱۰۲ کودک یتیم است و چه سعادتی بالاتر از این.
آقا معلم، هر روز، روز شماست و مبارکمان که چون شمایی درس مهربانی و یتیم نوازی را برایمان به تمامی معنا کردید.

 

 

بنویسید کیک زرد، بخوانید سوخت هسته‌ای
خب، یک توک پا از کرمان، قدم رنجه کنید به اردکان، می‌پرسید اردکان چه خبر است؟ حقیقتش این دیار خیر و خوبی و خیّر که تا دلتان بخواهد دارد، ولی جانمان برایتان بگوید این بار پای کیک زرد در میان است.
بیشتر و بهتر بخواهید در جریان باشید، کارخانه تولید کیک زرد ساغند (از توابع بخش خرانق شهرستان اردکان) افتتاح شده. آن هم چه افتتاحی، در این کارخانه تولید کیک زرد به روش هیپ‌لیچینگ انجام می‌شود و هزینه تمام شده برای استخراج کیک زرد به این روش، ۶۰ درصد قیمت تمام شده روش‌های قبلی است، حظ بردید؟ کجایش را دیده‌اید، خبر خوبش ادامه دار است.
تولید کیک زرد در این کارخانه، حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده، صفر تا صد کار، از طراحی تا تولید را هم کار دست کارشناسان و متخصصان سازمان انرژی اتمی کشورمان است.
دیگر اینکه، بهره‌برداری از این کارخانه، دستاورد مهمی در عرصه سوخت هسته‌ای کشور به‌شمار می‌آید.حال، این اهل فن‌های اهل دل، در نظر دارند تا از این طریق بتوانند برق هسته‌ای تولید کرده و استفاده از سوخت هسته‌ای را در تولید رادیوداروها و سایر مصارف پرتوها پشتیبانی کنند. بدانید، یک ایران پشت شما ایستاده، پاینده باشید اهل فن‌ها و دانشمندان سرزمینمان.

 

 

اینجا اصفهان است به وقت همدلی
حالا که خیالتان از سوخت هسته‌ای و کلا آینده هسته‌ای ایران تا حدی راحت شد، چطور است کیک زرد را به اهلش بسپارید و رهسپار اصفهان، این نصف جهان شوید.
قرا نیست به سی و یه پل و پل خواجو سربزنید، قرار نیست در کنار زاینده رود نفس تازه کنید یا در این شهرموزه فوق العاده قدم بزنید.

هیچ، فقط بی زحمت و با دقت این ویدئوی کوتاه را تماشا کنید. دیدید؟
اینجا نه اروپاست یا شرق. اینجا اتوبان شهید صیاد شیرازی اصفهان است در روزی اردیبهشتی از ۱۴۰۲ و در شلوغ ترین ساعاتش.
آمبولانس را می‌بینید؟ همه راه باز کرده‌اند تا رد شود. هر کدامشان کاری دارند و قطعا عجله‌ای برای انجامش. جریمه هم نمی‌شوند اگر راه ندهند، قانون هم کاریشان ندارد، ولی قانون به کنار، تا دلتان بخواهد اینجا وجدان است و شعور و فرهنگ‌.
تنها این نیست، کلی دیدنی جز بناهای تاریخی و هنری دارد این شهر، کافی است اطرافتان را کوچه‌ها و خیابان‌ها به تماشا بنشینید، زباله در سطح شهر کیمیاست، هنوز دوچرخه سواری روی بورس است و هر طرف که سر بچرخانید فرهنگ و هنر را توامان می‌بینید. اینجا اصفهان است به وقت همدلی و شعور.

 

کاری ۱۰ برابر بافضیلت‌تر از طواف خانه خدا

خبرهای خوب، نوش جانتان، ولی هنوز تمام نشده است ها. بیایید که برایتان شیرین از عسلی هم آورده‌ایم
می‌دانید، در اسلام برای عباداتی مثل طواف خانه خدا ثواب‌های فراوانی در نظر گرفته شده، مثل اینکه یک طواف خانه خدا معادل 6 هزار حسنه، آمرزش 6 هزار گناه، اعطای 6 هزار درجه و برآورده شدن 6 هزار حاجت است.
این حرف‌ها را امام صادق علیه‌السلام گفته‌اند و بعدش فرموده‌اند: «قَضَاءُ حَاجَةِ الْمؤمِنِ أَفْضَلُ مِنْ طَوَافٍ وَ طَوَافٍ حَتَّى عَدَّ عَشْراً؛ [6] گره‌گشایی از کار یک مؤمن، 10 برابر این طواف فضیلت دارد!
حال این شما این گوی و این میدان.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایام پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول