اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهید محمد درویشی: حجاب سلاح برنده زنان است

شهیدصحبت‌الله خزایى در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: ححاب سلاح برنده زنان و مایه عزت آنهاست.

شهید محمد درویشی: حجاب سلاح برنده زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

«شهید»... همان ستاره‌ خاک‌نشین همیشه بیدار شب‌های خون و آتش که تا لمس شعله‌های بصیرت و حقیقت در مقتل عشق رزم عاشقانه کرد تا پیوندی ابدی در بزم عارفانه؛

عشق در منشور نور هشت هزار ستاره درخشان راه عاشقی، مأوای جاودانگی‌اش را به تصویر کشید تا درس استواری را در دل حادثه بر تارک تاریخ بنشاند، حالا می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

4051/ تبرک لحظاتمان با شهیدمحمد درویشی

بسم الله الرحمن الرحیم

با نام خدا و با یاد اولیا و انبیایش و با سلام به حضرت امام و درود بر حافظان انقلابش رزمندگان دلیر اسلام و سلام به ارواح طیبه شهدا و شهیدان زنده (معلولین انقلاب)

اینک که قلم در دستم روى کاغذ می‌لغزد به یاد دارم بارها قلم را به دست گرفتم و بر روى کاغذ لغزاندم و وصیت‌نامه‌ام را نوشتم به این امید که دیگر زنده بازنگردم ولى چه کنم سعادتش نصیبم نگشت هم اکنون امیدوارم خداوند این بار توفیق شهادت در راهش را نصیبم گرداند انشاءالله.

البته میدانم رسیدن به درجه و مقام لقاءالله و زیارت خداوند مختص افراد صالح و متقى است و عاصیان را در آن جایگاه و مقام راهى نیست ولکن در اینجا توجه و ندامت خود را با کمال سرافکندگى و خجالت به پیشگاه حضرت باریتعالى و رحمت نامتناهى او مى‌برم و امیدوارم به حق محمد وآل محمد خداوند بر من ترحم کند و از گناهان و تقصیراتم درگذرد و ما را به شفاعت حسین(ع) و وساطت مولا اباصالح المهدى (عج) نائل فرماید.

اى خدا! ما را ببخش به خاطر شاکر نبودنمان و ما را ببخش بخاطر قدردانى نکردن از نعمت‌هایت و ببخش ما را به خاطر بى‌اعتنائى به احکام و دستوراتت و ما را ببخش به خاطر فراموش کردن خودمان که چه بودیم و چه شدیم و چه خواهیم شد من اینقدر دنبال  شهادت مى‌روم تا که شهید بشوم.

انگیزه حرکتم به جبهه در یک کلمه رسیدن به لقاءالله بود در واقع من از زمانى توانستم به راه واقعى اسلام بیایم که پا به سپاه پاسداران نهادم و بهتر به مکتب آشنا شدم.

تذکراتى چند خدمت تمامى عزیزان و سروران و بستگان و آشنایان و دوستان دارم که شاید خود عامل آن نبودم و از این موضوع بسیار متاسفم ولکن میدانم این موارد انجامش خیلى خوب و موجب نجات از آتش جهنم خواهد شد، مولاعلى(ع) مى‌فرماید: طوبى لمن اخلص لله عمله وحبه و یغفر واخذه وکلامه وصمه . خوشا بحال کسانى که در تمام احوال اخلاص خدا را فراموش نکنند و تمام کارهاى خود را مخلصانه براى خدا انجام دهند که این کار باعث رها شدن از بند شیطان و نجات پیدا کردن از آتش جهنم است بدانید که اخلاص محک شناخت متقى و مومن از غیر مومن و غیر متقى است لذا اخلاص در امور پیشه خود قرار دهید و اعمالتان را هر چند که قلیل باشد براى خدا خالص گردانید و آن را همیشه خالص نگهدارید چرا که انجام عمل آسانتر از نگهداشتن آن است.

آگاه باشید که اخلاص نباشد اختلاف است و جایى که اختلاف باشد خودپرستى و هوى وهوس در همان جا شیطان (ام‌الفساد) وجود دارد نکته دیگر این است که انسان باید راحتى را یا در دنیا دنبال کند یا در آخرت. اگر در آخرت جویا شود نباید در دنیا دنبال آن بگردد و اگر در دنیا جویا شود در آخرت به آن نمى‌رسد. در جمیع حالات به فکر و ذکر خداوند باشد ذکر خداوند به هر شکلش  همیشه بر لبتان و یادش در قلبتان باشد در مشکلات و مصیبت‌ها از خاندان محمد و آلش استعانت و استمداد بطلبید و خود را با امام مهدى(عج ) نزدیک کنید ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را خیلى زیاد بگویید که بیمه‌کننده سلامت روح است در پاک کردن نفس خود جدیت به خرج دهید که وقت تنگ است و بانگ چاوش هر لحظه بگوش می‌رسد.

همیشه باوضو باشید نماز را به وقت بخوانید هیچگاه دروغ نگویید ولو به شوخى، همیشه صادق باشید چراکه صدق مقدمه هدایت و تضمین‌کننده و نجات و سعادت است با خدا و خلقش همیشه با صداقت رفتار کنید همیشه متواضع باشید با مخلوقین خدا تندى نکنید زودتر به همه سلام کنید و خود را از همه کوچکتر بدانید و از تکبر و غرور خود دارى ورزید که ابطال‌گ  اعمالتان خواهد شد و آن از اعمال شیطان است که به واسطه آن از بارگاه خدا رانده شد.

سخنى با پدر و مادر عزیزم، امیدوارم سلام ناقابل فرزندتان را بپذیرید و از اینکه سالهاست باعث رنج و زحمت شما شده است او را می‌بخشید و اینجا اعتراف مى‌کنم نتوانستم حقوق شما را ادا نمایم و امیدوارم مرا حلال کنید ولى به شما اطمینان می‌دهم که تحمل این امور خود یکى از بزرگترین عبادات است انشاءالله.

پدر و مادر گرامی‌ام تقواى خدا را پیشه خود کنید و با اراده آهنین راه شهدا - که راه امام عزیزمان است ادامه دهید ( و ما را از یاد نبرید).

سخنى با خواهران عزیزم. خواهرانم سلاح شما برنده‌تر از سلاح جنگ ماست این را بدانید سلاح شما حجاب و عزت و شرف شماست.

سخنى با برادران بزرگوارم درس بخوانید که بهترین هنر شما درس خواندن است تقواى الهى پیشه کنید و ادامه‌دهنده راه شهدا و راه امام باشید واجبات و نماز و روزه را انجام بدهید به نحو احسن و دورى کنید از دروغ و محرمات.

پایان پیام/ ۸۹۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول