اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بلومبرگ:آمریکا 500 میلیون دلار تسلیحات به تایوان می‌دهد

یک خبرگزاری آمریکایی خبر داد که واشنگتن قصد دارد 500 میلیون دلار تسلیحات به تایوان ارسال کند.

بلومبرگ:آمریکا 500 میلیون دلار تسلیحات به تایوان می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری بلومبرگ خبر داد که آمریکا در حال کار کردن بر روی بسته دفاعی برای تایوان است.

بلومبرگ در این گزارش به نقل از منابع مطلع نوشت که این بسته تسلیحاتی ارزشی بالغ بر 500 میلیون دلار خواهد داشت و از مهمات و تسلیحاتی که واشنگتن در حال حاضر در اختیار دارد استفاده خواهد شد.

این منابع خبری گفته‌اند که ترکیب این تسلیحات تا کنون مشخص نشده است.

این در حالی است که «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در سخنانی گفت که آمریکا در حال تبدیل تایوان به بشکه مواد منفجره است و تنها برای هموطنان تایوانی ما دردسر ایجاد می‌کند.  

پکن که تایوان را بخش جدایی ناپذیر از سرزمین‌های خود می‌داند از واشنگتن خواسته تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کرده و به این کشور درباره پیامدهای این اقدام هشدار داده است.

واشنگتن طی سال‌های اخیر با چند قرارداد تسلیحاتی با تایوان موافقت کرده است که از جمله این قراردادها فروش جنگنده‌های اف-16 به تایوان می‌باشد.

علی‌رغم آن‌که واشنگتن در سال ۱۹۷۹، روابط دیپلماتیک با تایپه را به نفع پکن قطع کرد اما عملاً برخلاف میل چین، از هرگونه حمایتی از این جزیره دریغ نمی‌کند. پکن نیز تأکید کرده است که تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع در روابط با ایالات متحده است و این مسئله به یک منبع تنش میان دو کشور تبدیل شده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول