اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آشتیانی: مسئولان فدراسیون عامل نابسامانی لیگ هستند/ 10 فرمان کارگروه من‌درآوردی هیچ وقت جواب نمی‌‎دهد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: سکانداران فدراسیون عامل نابه سامانی لیگ هستند و وضعیت فعلی فوتبال کشور، محصول تفکر آن‌ها است.

آشتیانی: مسئولان فدراسیون عامل نابسامانی لیگ هستند/ 10 فرمان کارگروه من‌درآوردی هیچ وقت جواب نمی‌‎دهد

محمد پالیز پیشه -امیررضا واعظ آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد اینکه به نظر می‌رسد 10 فرمانی که هفته گذشته کارگروه نظارت بر مسابقات لیگ برتر که تحت نظر دبیرکل فدراسیون تشکیل شده صادر کرد، تاثیر معکوس داشته و در هفته بیست و هشتم لیگ شاهد انواع مصاحبه‌ها و صدور بیانیه‌ها بودیم، اظهار داشت: وقتی در بالای هرم فوتبال کشور ساماندهی مدیریتی وجود ندارد، اتفاقات اخیر موضوع جدیدی نیست. ضمن اینکه باید کارگروه قبل از شروع لیگ ایجاد شده و در آن زمان تمام احتمالات و مسائلی که می‌تواند ناهنجاری ایجاد کرده و نظم و انضباط را تحت الشعاع قرار بدهد، پیشبینی شود. اینکه 3 هفته مانده به پایان لیگ بخواهند کارگروه تشکیل بدهند، نشان‌دهنده مدیریت سلیقه‌ای افراد است.

وی افزود: اطمینان دارم در این کارگروه هم ساز و کارهای لازم را خوب پیشبینی نکرده و هم نتوانسته‌اند ایرادها را به خوبی احصا کنند. ابزارهای لازم هم برای اجرای این 10 ماده، پیشبینی نشده است. این کارگروه بیشتر مرا یاد سال 88 می‌اندازد که آمدند و گفتند سقف قراردادها باید 350 میلیون تومان باشد که هیچ باشگاهی آن را رعایت نکرد و در پرانتز خلاف این سقف را به بازیکنانش پرداخت کرد. به همین دلیل سقف قرارداد سال 88 تبدیل به کف قرارداد سال 89 شد. البته در حوزه‌های دیگر نیز این مدیریت سلیقه‌ای را داریم اما مهم این است ساز و کارها ابزارهای لازم برای اجرای یک دستورالعمل چگونه باشد تا اگر فرد و باشگاهی این دستورالعمل را رعایت نکرد، بدانیم چه برخوردی با آن‌ها شود. اسم این موارد را هم بخواهیم 10 فرمان یا هر چیز دیگری بگذاریم اما باید قبل از شروع لیگ کارگروه تشکیل می‌شد. پس از پایان هر تورنمنتی مثل جام جهانی، المپیک یا بازی‌های قاره‌ای، گروهی می‌نشینند و آسیب‌شناسی می‌کنند تا با احصا شدن مشکلات، دیگر در دوره بعدی چنین مشکلاتی نبینیم.

آشتیانی عنوان کرد: پس از احصا مشکلات، ابزارهای لازم را هم برای رفع مشکلات مورد تحلیل قرار می‌دهند و همه مسائل در کنار هم قرار می‌گیرد. آیا در ورزش و فوتبال ما چنین قابلیتی داریم و چنین کاری کرده‌ایم؟ این چه تفکری است که 3 هفته مانده به پایان مسابقات کارگروهی تشکیل داده و بدیهیات را یادآوری کنیم. اینگونه روش ها و رویه‌های من درآوردی هیچگاه جواب نخواهد داد. ایراد داشتن بیانیه‌نویسی یا صحبت‌های بی‌مورد که جزء مسائل اولیه و اصول حرفه‌ای گری هست که باید رعایت شود و نیازی به 10 فرمان ندارد که چه کنیم یا نکنیم. فوتبال ما از سوء مدیریت رنج می‌برد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تاکید کرد: وقتی افرادی را با کمترین آگاهی فوتبالی به یک‌باره به جایگاه‌های بسیار حائز اهمیت منصوب می‌کنند،  باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. البته خود سکانداران فدراسیون فوتبال عامل نابسامانی هستند و وضعیت فعلی فوتبال کشور، محصول تفکر آن‌ها است. هر بی‌انضباطی، بی‌برنامگی و نبودن هیچگونه هدفگذاری محصول تفکر  غیرحرفه‌ای این افراد است که با وجود آن‌ها هرگز به سمت موفقیت و پویایی نخواهیم رفت. برخی از این افراد متهم به داشتن کشوی جادویی بوده و  تعدادی دیگر پرونده ویلموتس را رقم زدند. به همین دلیل از چنین افرادی نباید انتظار موفقیت و یک لیگ بدون حاشیه را داشته باشید.

وی تصریح کرد: همواره شاهد هستیم که متاسفانه لیگ آرامش لازم را به دلیل همین سوء مدیریت‌ها و مسائل دیگر، به خودش ندیده است. وقتی در فدراسیون چنین نابسامانی‌ای وجود دارد، نباید انتظار داشته باشید مدیران باشگاه‌ها عملکرد بهتری داشته باشند. وقتی لیدر فوتبال وضعیتی به این شکل دارد، باشگاه‌ها هم از فرصت استفاده می‌کنند. واقعا آدم از اتفاقات رقم خورده و مسائل مختلفی که برای باشگاه‌ها تولید حاشیه می‌کند آن هم در شرایطی که آن‌ها ده‌ها میلیارد تومان پول را از جیب بیت‌المال مبالغ گزافی را هزینه کرده‌اند تا ناهنجاری را ترغیب و تشدید کنند؟ هم نابسامانی را در حوزه‌های مختلف شامل بازیکن، مربی، مدیر و حتی در حوزه داوری ایجاد کنند؟ باید همه همدیگر را متهم کنند؟ از این فوتبال در حوزه فرهنگ، اجتماعی، اقتصادی، ورززشی چه عایدی‌ای داشتیم و حتی نتوانستیم از آن بهره‌برداری سیاسی کنیم. باید شاهد این واقعیت تلخ باشیم. این مسائل نشان می‌دهد وضعیت مدیریت در باشگاه  و فدراسیون ما نا به هنجار است و با ادامه این روند، فوتبال ما به ناکجاآباد خواهد رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول