اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و هک سرورهای وزارت خارجه تکذیب شد

سخنگوی وزارت امور خارجه دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و هک سرورها و سامانه‌های وزارت خارجه را تکذیب کرد و گفت: تنها به سایت اطلاع رسانی این وزارتخانه حمله هکری شده و اکنون در دسترس عموم است.

دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و هک سرورهای وزارت خارجه تکذیب شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله هکری به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی این وزارتخانه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۱۷ اردیبهشت ماه ادعاهای رسانه‌ای مطرح شده در این خصوص مبنی بر دستیابی به اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و همچنین هک سرورها و سامانه‌های وزارت امور خارجه را تکذیب کرد. 

وی گفت که همه سامانه‌های خدمت‌رسان وزارت امور خارجه فعال بوده و در حال بهره برداری است.

کنعانی در عین حال یادآور شد که تنها، سایت اطلاع رسانی وزارت امور خارجه مورد حمله هکری قرار گرفته که بلافاصله اقدامات لازم انجام شده و هم اکنون در دسترس عموم است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه اطلاعات منتشر شده به نام وزارت امور خارجه در فضای مجازی جعلی و غیر قابل استناد بوده و ارتباطی با اتفاق امروز نداشته و صرفا بزرگ نمایی رسانه‌ای است.  

گفتنی است، برخی رسانه‌ها امروز مدعی حمله هکری به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انتشار اسناد و بانک‌های اطلاعاتی مرتبط با این وزارتخانه شدند. ساعاتی هم سایت اطلاع رسانی وزارت امور خارجه از دسترس خارج شده بود که مجددا به حالت اولیه برگشت و بعد از آن هم در دسترس است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول