اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش واشنگتن به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب: هنوز خیلی زود بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت معتقدیم که برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خیلی زود است.

واکنش واشنگتن به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب: هنوز خیلی زود بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه گفت که تلاش شرکا برای ارتباط با بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) برای فشار به وی برای حل بحران را درک می‌کنیم.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «درباره تمایل اسد برای حل بحران در سوریه تردید داریم».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «معتقدیم که برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خیلی زود است».

شورای اتحادیه عرب امروز یکشنبه جلسه فوق العاده‌ای را در سطح وزرا به ریاست «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برگزار و درباره تحولات سوریه و موضوع بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت‌وگو کرد. ساعاتی بعد، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست امروز خود در قاهره، درباره بازگشت دمشق به جایگاهش در اتحادیه عرب به اجماع رسیدند.

در بیانیه اتحادیه عرب درباره لغو تعلیق عضویت سوریه آمده است: مشارکت هیأت‌های سوری در نشست‌های شورای اتحادیه عرب از امروز از سر گرفته خواهد شد و گام‌های عملی و جامعی برای حرکت گام‌به‌گام به سوی حل بحران سوریه طبق اصل گام مقابل گام برداشته می‌شود.

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب نیز گفت اگر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تمایل داشته باشد تا در نشست آتی سران اتحادیه عرب در ریاض شرکت کند این امکان وجود دارد چون سوریه در حال حاضر به عضویت کامل اتحادیه عرب بازگشته است. 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول