اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در زمینه تعارض منافع و مالکیت فکری

وزیر دادگستری در نشست مشترک با رئیس جهاد دانشگاهی، این نهاد را مجموعه‌ای انقلابی و موثر در تولید علم و پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری وزارت دادگستری و جهاد دانشگاهی بخصوص در حوزه مالکیت فکری و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی وجود دارد.

فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در زمینه تعارض منافع و مالکیت فکری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری و معاونان این وزارتخانه با حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و برخی از اعضای هیات رئیسه این نهاد، امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در وزارت دادگستری برگزار شد.

تاکید وزیر دادگستری بر توسعه همکاری‌ها با جهاد دانشگاهی

وزیر دادگستری در این دیدار و در سخنانی، جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای انقلابی و موثر در تولید علم و پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری وزارت دادگستری و جهاد دانشگاهی به خصوص در حوزه مالکیت فکری و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی وجود دارد.

رحیمی با اشاره به حوزه وظایف و اختیارات وزارت دادگستری، ظرفیت‌های بالقوه موجود ازجمله شورای سیاست‌گذاری مالکیت فکری، مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک را بسترهای مناسبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بخصوص در حوزه آموزش و پژوهش برشمرد.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای ارایه همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق اهداف دولت

رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این نشست مشترک بابیان اینکه این نهاد همواره مورد تأکید رهبر انقلاب قرارگرفته است گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی باسابقه درخشان در حوزه تولید علم، فناوری و فعالیت‌های علمی از ذخایر بسیار ارزشمند کشور به شمار می‌رود.

مسلمی نائینی، جهاد دانشگاهی را ویترین فناوری و نوآوری کشور برشمرد و از آمادگی این نهاد برای ارایه همه ظرفیت‌ها و استعداد خود در جهت تحقق اهداف دولت خبر داد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و دارا بودن سه خبرگزاری و مرکز افکار سنجی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است گفت: سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاد دانشگاهی فعالیت دارند که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، تنها پارکی است که در زمینه علوم انسانی و صنایع فرهنگی فعالیت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌ها این نهاد در زمینه تعارض منافع، مالکیت فکری و حقوق شهروندی گفت: در رابطه با موارد فوق جهاددانشگاهی اقدامات خوبی انجام داده و پیش‌ازاین نیز همکاری‌های مشترکی بین این دو مجموعه به‌ویژه در زمینه آموزش انجام‌شده است.

وی از جهاد دانشگاهی به‌عنوان پل ارتباط بین دانشگاه و صنعت و خدمات نام برد و گفت: می‌توان از ظرفت متخصصان جهاددانشگاهی مخصوصاً در حوزه آموزش و پژوهش در وزارت دادگستری بیشتر استفاده کرد و با امضای یک تفاهم‌نامه اجرایی فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه فراهم شود

در بخش دیگری از این مراسم معاونان این دو مجموعه ظرفیت‌های همکاری مشترک را مورد بررسی قرار دادند و بر حضور فعال نمایندگان جهاد دانشگاهی در شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مالکیت فکری در وزارت دادگستری تاکید شد.

همچنین مقرر شد، تمهیدات لازم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بخصوص در حوزه مالکیت فکری، اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مهیا شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول