اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

سه خودروی حامل قارچ ترافل توقیف شد

سه خودروی حامل قارچ ترافل که به صورت غیرقانونی از جنگل‌های استان گلستان برداشت و در مسیر حمل به تهران قرار گرفته بود صبح امروز توسط نیروهای حراست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور توقیف شد.

سه خودروی حامل قارچ ترافل توقیف شد

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، سه خودروی حامل قارچ ترافل که به صورت غیرقانونی از جنگل‌های استان گلستان برداشت و در مسیر حمل به تهران قرار گرفته بود، توقیف شد. این اقدام دفتر حراست به دستور ریاست سازمان و گزارش‌های رسیده از سوی مردم محلی استان گلستان انجام شده است.

 خودروهای حامل قارچ ترافل پس از توقیف جهت انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.


گفتنی است، برداشت قارچ ترافل از جنگل های گلستان به شدت به جنگل‌ها آسیب زده و باعث آفات و بیماری‌های جنگلی می‌شود. این نوع قارچ فقط در پای درختان جنگلی مثل ولیک، بلوط و برخی از رستنی‌های یک یا چند ساله جنگل‌های جلگه ای و میان بند و در برخی از بیشه‌زارها و مراتع حاشیه جنگل رشد می‌کند که با بیل زدن و برداشت آن ریشه درختان آسیب دیده و در نهایت سبب خشک شدن درخت می‌شود.

قارچ ترافل به عنوان لذیذترین و گران‌ قیمت‌ترین قارچ های دنیا در عمق تقریبی پنج تا ۳۰ سانتی‌متری خاک و در مجاورت ریشه گیاهان به خصوص زیر درخت بلوط رشد می‌کند و در کشورهای اروپایی باقیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.
دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست به محض رویت هرگونه تخریب و دست‌اندازی به اراضی جنگلی و منابع طبیعی را می‌توانند به سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی نمایند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول