اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

انتقاد از کمبود بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور

رئیس کمیته امداد گفت: تنها ۲ بانک قرض‌الحسنه در کشور داریم و پرسش بنده این است که چرا باید تعداد بانک قرض‌الحسنه در کشور اینقدر کم باشد؟

انتقاد از کمبود بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، سومین دوره همایش ملی "قرض نیکو" در راستای توجه به بانکداری قرض‌الحسنه در کشور صبح امروز در کمیته امداد کشور آغاز شد.

در این همایش، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد اظهار کرد: ما تنها ۲ بانک قرض‌الحسنه در کشور داریم و پرسش بنده این است چرا نباید تعداد بانک‌های قرص الحسنه افزایش یابد؟

وی افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه بسیار مهم است و انتظار داریم به آیت مهم توجه شود.

بختیاری ادامه داد: در ۶ آیه از قرآن کریم صراحتاً به موضوع قرض‌الحسنه اشاره شده است، در آیه‌‌ ۲۴۵ سوره بقره، آیه ۱۲ سوره مائده، آیه ۲سوره حدید بر اهمیت ترویج قرص الحسنه تاکید شده است.

رئیس کمیته امداد تأکید کرد: معتقدیم بسیج همگانی باید برای قرض‌الحسنه و قرض دادن نیکو به نیازمندان جامعه باید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید وام دادن به کارمندان در صندوق‌ها صورت بگیرد، ابراز کرد: صندوق امداد ولایت یک ویژگی بسیار مهم دارد، این صندوق تاکنون به پرسنل خود وام نداده و نخواهد داد.

رئیس کمیته امداد درباره عملکرد صندوق امداد ولایت، تأکید کرد: از بدو تأسیس این تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ میلیون وام صندوق و ۱۶ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمند پرداخت شده است، در بحث مسکن نیز ۱۶۱ هزار نفر، ۱۹۰۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند که این آمار در بحث اشتغال ۱۹۵هزار نفر است که این تعداد ۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در موضوع فعالیت‌های فرهنگی ۲۶ هزار نفر موفق شده اند دریافت کنند ۲۱۰ میلیارد تومان دریافت کنند.

وی یادآور شد:  یک میلیون و ۶۱۸ هزار نفر وام حمایتی دریافت کرده‌اند و ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است که معوقات این صندوق به ۱.۵ درصد هم نمی‌رسد.

بختیاری درباره عملکرد صندوق امداد ولایت در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، در حوزه مسکن ۳۱ هزار و ۴۱۹ مورد وام در قالب ۵۰۲‌ میلیارد تومان، در حوزه اشتغال ۳۱ هزار ۸۰۱ وام با اعتباری بالغ بر ۸۹۱ میلیارد تومان، در حوزه فرهنگی شش هزار و ۳۳ وام با اعتباری بالغ بر ۷۰‌ میلیارد تومان، در حوزه حمایت بیش از ۲۷۱ هزار وام با اعتباری بالغ بر ۱۳۱ میلیارد تومان وام پرداخت شد؛ در مجموع در سال گذشته به ۳۴۰ هزار ۶۳۷ نفر وام پرداخت شد که بالغ بر ۸۰ درصد در دهک یک، دو و سه هستند.

وی اظهار داشت: امروز هشت میلیون نفر در صندوق امداد ولایت عضو هستند که از این تعداد شش میلیون ۵۰ هزار نفر  فعال هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول