اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رونمایی از مجموعه داستان‌های مصور سعید رزاقی در نمایشگاه کتاب

مجموعه پنج‌جلدی «پی‌نما»های سعید رزاقی امروز در غرفه مؤسسه منادی تربیت واقع در سالن جنوبی ناشران کودک‌ و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

رونمایی از مجموعه داستان‌های مصور سعید رزاقی در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموعه پنج‌جلدی «پی‌نما»های سعید رزاقی امروز، بیست‌ و یکم اردیبهشت ١٤٠٢، ساعت ۱۷:۳۰ در غرفه مؤسسه منادی تربیت واقع در سالن جنوبی ناشران کودک‌ونوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

این مجموعه که با نام کلی «کتاب زندگی» و در عناوین «به‌دنبال خوشبختی»، «دختری مثل نمکو»، «رفاقت با حسن کچل»، «ماه‌پیشونی قصه ما» و «به‌اندازه یک نخود» در مؤسسه منادی تربیت تهیه شده با هدف انتقال ارزش‌ها، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و ترویج فرهنگ مطالعه به کودکان و نوجوانان با زبانی لبریز از طنز شکل گرفته‌ است.

پی‌نما یا همان کمیک‌استریپ از گونه‌های کتابسازی‌ است که علی‌رغم نشر نمونه‌های غیروطنی آن هم‌چون تن‌تن، سوپرمن، بتمن و… در بازار نشر داخلی کم‌تر مورد توجه اصحاب قلم و نشر قرار داشته و ترویج آن می‌تواند در جذب مخاطب کودک‌ و نوجوان به کتابخوانی و جذاب کردن مطالعه، مؤثر واقع شود.

در کنار رونمایی از مجموعه «کتاب زندگی»، امروز از ادامه مجموعه «مَثَل آباد» سعید رزاقی نیز در غرفه مؤسسه منادی تربیت رونمایی خواهد شد. «مثل آباد» مجموعه‌ای‌ است که با کمک کمیک‌استریپ قصد معرفی ضرب‌المثل‌ها و میراث تمثیلی زبان فارسی به مخاطب را دارد.

این مجموعه ادامه تولیدات قبلی در این زمینه با هدف فراموش‌نشدن مَثَل‌ها و داستان‌های کهن و طنازانه ایرانی‌ است. «رزاقی» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک و از پیشکسوتان شاخه پی‌نما در ایران است و کتب متعددی از وی در شاخه کمیک‌استریپ روانه بازار نشر شده‌است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول