اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایان هیاهوی رسانه‌ای درباره اوکراین؛ زلنسکی: فعلاً ضدحمله‌ای در کار نیست

رئیس‌جمهور اوکراین در یک عقب‌نشینی گفت ارتش این کشور به زمان بیشتری برای آماده‌سازی ضدحمله علیه روسیه نیاز دارد و انجام آن در زمان کنونی باعث کشته شدن افراد زیادی خواهد شد.

پایان هیاهوی رسانه‌ای درباره اوکراین؛ زلنسکی: فعلاً ضدحمله‌ای در کار نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت ارتش این کشور به زمان بیشتری برای آماده‌سازی ضدحمله پیش‌بینی شده علیه روسیه در جنگی که بیش از ۱۴ ماه از آن گذشته، نیاز دارد. 

او در این مصاحبه که پنجشنبه پخش شد، گفت: غیرقابل قبول است که حمله را اکنون آغاز کنیم زیرا جان افراد زیادی از دست خواهد رفت. 

به گزارش بی‌بی‌سی، زلنسکی در این مصاحبه که در کی‌یف با رسانه‌های عضو «یوروویژن نیوز» از جمله بی‌بی‌سی انجام شد، گفت: «با (چیزی که داریم) می‌توانیم پیش برویم و موفق باشیم. اما افراد زیادی را از دست می‌دهیم. فکر می‌کنم این غیرقابل‌قبول است. پس باید صبر کنیم. هنوز به زمان بیشتری نیاز داریم». 

اظهارات زلنسکی در حالی است که هفته‌هاست احتمال وقوع حمله متقابل اوکراین پیش‌بینی شده و انتظار آن می‌رود. اوکراین به بهانه آماده شدن برای این ضدحمله در حال دریافت تسلیحات پیشرفته غربی شامل تانک و دفاع هوایی و آموزش نیروهایش است. 

رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً گفته بود گفت کار بر روی ضدحمله مورد انتظار علیه نیروهای روسیه در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد. 

به گزارش بی‌بی‌سی، «نیروهای کرملین در مناطق شرقی اوکراین با خطوط دفاعی لایه‌ای تا عمق ۲۰ کیلومتری مستقر هستند و ضدحمله کی‌یف احتمالاً با میدان‌های مین، خندق‌های ضد تانک و سایر موانع مواجه خواهد شد». 

به ادعای زلنسکی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روی کاهش جنگ به یک درگیری به اصطلاح منجمد که در آن هیچ یک از طرف‌ها نتواند طرف مقابل را از مواضعش کنار بزند، حساب کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، زلنسکی همچنین در سخنانش تسلیم خاک به روسیه را در ازای توافق صلح رد کرد. 

متحدان غربی اوکراین تاکنون ۷۰ میلیارد دلار به عنوان کمک نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه ارسال کرده‌اند و کمک‌های تسلیحاتی را تشدید کرده‌اند. یک مقام ارشد ناتو مدعی شد در ماه‌های بعدی جنگ اوکراین از نظر کیفی برتری خواهد داشت و روسیه از نظر کمی. 

به تحلیل بی‌بی‌سی، ضدحمله چالشی بزرگ برای اوکراین است و مستلزم آن است که ارتش این کشور طیف وسیعی از قابلیت‌ها از جمله رساندن مهمات، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و قطعات یدکی در امتداد خطوط تدارکاتی است. طبق این گزارش، خط مقدم بیش از هزار کیلومتر امتداد دارد. 

کرملین خوستار آن است که کی‌یف حاکمیت روسیه را بر شبه‌جزیره کریمه به رسمیت بشناسد و همچنین الحاق مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپروژیا به روسیه را بپذیرد. اوکراین این درخواست‌ها را رد کرده و همچنین هر گونه مذاکره تا زمانی که روسیه نیروهایش را از همه مناطق اوکراین عقب بکشد، رد کرده است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول