اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل: باید بر نحوه استفاده چین از قدرت و نفوذش نظارت کنیم

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه نباید مانع تبدیل شدن چین به یک قدرت جهانی شود بلکه باید بر نحوه استفاده پکن از توان جدیدش تمرکز کند.

بورل: باید بر نحوه استفاده چین از قدرت و نفوذش نظارت کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه نباید جلوی تبدیل شدن چین به یک قدرت جهانی را بگیرد، و بجای آن باید بر مدیریت نحوه استفاده پکن از توان جدیدش تمرکز کند. 

به گزارش شبکه آمریکایی بلومبرگ، در حالی که بروکسل برای تنظیم دوباره رویکردش در قبال پکن تلاش می‌کند، جوزپ بورل گفت چین همچنان یک شریک و همینطور یک رقیب برای اتحادیه اروپا در بسیاری از زمینه‌هاست. بورل با این حال تاکید کرد این بلوک در رقابت سیستماتیک با چین نیست. 

وی در نشست دفاع و امنیت اروپا در بروکسل افزود: اگر (چین) از این قدرت منطبق با قوانین بین‌المللی استفاده کند، اگر منافع و ارزش‌های ما را به خطر نیندازد، باید با چین در صحنه جهانی زندگی کنیم.

این اظهارات مقام ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست جمعه (۱۲ مه) وزاری خارجه این اتحادیه که قرار است در استکهلم برگزار شود، بیان شده است. وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در این نشست رویکرد بروکسل در قبال چین را مورد بحث قرار دهند. 

همچنین قرار است در نشست وزرای خارجه گروه هفت در ژاپن از ۱۹ تا ۲۱ ماه مه (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) ضرورت رویکرد یکپارچه در قبال چین و نگرانی‌ها درباره تایوان کانون توجه باشد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواخر فروردین گفت روابط میان چین و اروپا با رفتار پکن از جمله اتفاقی که در خصوص تایوان روی خواهد داد، تعیین می‌شود.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول