اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصوبه اصلاح قانون کنکور در چه وضعیتی قرار دارد؟/ فلاحی:‌ مصوبه جدید به آزمون امسال نمی‌رسد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مصوبه کمیسیون آموزش درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری به آزمون امسال نمی‌رسد و از سال 1403 به بعد اجرایی خواهد شد.

مصوبه اصلاح قانون کنکور در چه وضعیتی قرار دارد؟/ فلاحی:‌ مصوبه جدید به آزمون امسال نمی‌رسد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی یا همان طرح کنکور، 18 اردیبهشت‌ ماه در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و با حضور رئیس سازمان سنجش، معاون وزیر آموزش و پرورش و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به  گفته رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این طرح، اصلاح قانون سال 92 مجلس بوده و در آن اشاره شده که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری با پیشنهاد آموزش و پرورش توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین شود، همچنین شورا مکلف است میزان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را قبل از شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها به اطلاع عموم برساند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به این مصوبه گفت:‌ مصوبه کمیسیون آموزش درباره کنکور به آزمون امسال نمی‌رسد و در صورت تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان از کنکور سراسری 1403 اجرا خواهد شد.

وی افزود:‌ در مصوبه کمیسیون برگزاری دومرحله‌ای کنکور پذیرفته شده و به تصویب رسیده و تأثیر معدل بر کنکور نیز مثبت تلقی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت:‌بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش درباره نحوه برگزاری کنکور تأثیر معدل در کنکور 25 درصد خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول