اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

وزیر دادگستری: برای خنثی‌سازی تحریم‌ها راهی جز همگرایی کشور‌های تحت تحریم وجود ندارد

وزیر دادگستری در یازدهمین اجلاس حقوقی بین‌المللی سن‌پترزبورگ، ضمن ارائه پیشنهاد ایران برای همگرایی حقوقی به‌ منظور پاسخگو کردن آمریکا در نقض گسترده حقوق بشر و همچنین تشکیل باشگاه کشور‌های تحریم شده، گفت: برای خنثی‌سازی تحریم‌ها راهی جز همکاری و همگرایی همه‌جانبه کشور‌های تحت تحریم وجود ندارد.

وزیر دادگستری: برای خنثی‌سازی تحریم‌ها راهی جز همگرایی کشور‌های تحت تحریم وجود ندارد

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، وزرای دادگستری و مقام‌های عالی قضایی ۲۲ کشور جهان در یازدهمین اجلاس حقوقی بین‌المللی سنت‌پترزبورگ روسیه ضمن تاکید بر همکاری حقوقی برای مقابله با آثار و تبعات تحریم‌های آمریکا، این کشور را به عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر به دلیل اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشور‌های مستقل معرفی کردند.

امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری که سخنران نشست عمومی این اجلاس بود، در مصاحبه با رسانه‌ها، دستاورد‌ها و نتایج این نشست بین‌المللی را تشریح کرد و گفت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای همگرایی حقوقی به‌منظور پاسخگو کردن آمریکا در نقض گسترده حقوق بشر و همچنین تشکیل باشگاه کشور‌های تحریم شده، مورد استقبال گسترده شرکت کنندگان قرار گرفت.

رحیمی گفت: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در حالی مورد توجه و استقبال وزیران دادگستری، مقام‌های عالی قضایی و حقوقدانان برجسته ۲۲ کشور شرکت کننده قرار گرفت که دیمیتری مدودف، معاون رئیس جمهور روسیه در شورای امنیت ملی این کشور به عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت.

وی به تجربیات ۴۰ ساله ایران در زمینه مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا اشاره کرد و گفت: کشور‌های حاضر در اجلاس و بویژه روسیه، که اخیرا مورد تحریم‌های گسترده قرار گرفته است، خواستار استفاده از تجربیات ایران برای کاستن از تبعات تحریم‌های یکجانبه شدند.

استفاده از راهکار‌های حقوقی و طرح موضوع در نهاد‌های صلاحیت‌دار بین‌المللی مانند دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه و دیگر نهاد‌های حقوق‌بشری از دیگر پیشنهادات ایران در اجلاس عمومی بود که توسط وزیر دادگستری کشورمان طرح شد.

رحیمی در ادامه افزود: متاسفانه بسیاری از این مراجع زیر نفوذ آمریکا هستند، اما پیشنهاد ما استفاده از ظرفیت حقوقی این مراجع صلاحیت‌دار در هر شرایطی است.

وی قرار دادن نام کشور‌های وضع کننده تحریم در ردیف ناقضان حقوق بشر، از طریق همکاری حقوقی بین کشور‌های مستقل را یکی دیگر از پیشنهادات ایران در این اجلاس عنوان کرد و گفت: برای خنثی‌سازی تحریم‌ها راهی جز همکاری و همگرایی همه‌جانبه کشور‌های تحت تحریم وجود ندارد.

وزیر دادگستری به دیدار‌های دوجانبه با وزرای دادگستری برخی کشور‌های حاضر، از جمله روسیه اشاره و گفت: در حاشیه این اجلاس با کشور‌هایی که نیاز داشتیم با آن‌ها موافقتنامه‌های بین‌المللی «انتقال محکومین»، «استرداد مجرمین» و «معاضدت قضایی» تنظیم شود، مذاکرات بسیار خوبی انجام شد.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، احمد اصانلو، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و حقوقدانان برجسته کشورمان، اعضای هیئت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس امسال بودند.

در اجلاس حقوقی بین‌المللی سال جاری سنت‌پترزبورگ که از آن به عنوان پایتخت شمالی روسیه یاد می‌شود، وزرای دادگستری، مقام‌های عالی قضایی و حقوقدانان برجسته ۲۲ کشور از پنج قاره جهان شرکت کردند.

دیمیتری مدودوف، معاون ولادیمیر پوتین، در شورای امنیت ملی روسیه در نشست عمومی این اجلاس ضمن استقبال از پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه راهکار‌های مقابله با تحریم‌های آمریکا و غرب گفت: از آن جایی که سیاستمداران نمی‌توانند به توافق برسند، وزرای دادگستری، مقامات قضایی و حقوقدانان وظیفه دارند به زبانی مشترک و توافقی حقوقی دست یابند.

معاون رئیس جمهور روسیه افزود: امروزه تنها راه رسیدن به توافق و حل مشکلات جهانی، گفتگو و تعامل، به‌ویژه بین کشور‌های دوست و هم پیمان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول