اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای اشتغال در بخش ورزش‌های دریایی

رئیس فدراسیون بادبانی کشور با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در تشکیلات صنایع دریایی گفت: در بخش ساخت قایق‌های صنعتی، شیلاتی، تفریحی، بادبانی و ... که از ویژگی‌های آن فناوری و دانش‌بنیان بودن است، می‌توان برای اشتغال و تولید ثروت استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای اشتغال در بخش ورزش‌های دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، خسرو ابراهیمی‌نیا در آیین افتتاح دفتر هیأت ورزشی‌های بادبانی مازندران در نوشهر ضمن بیان اینکه ورزش بادبانی شاید برای بسیاری ناشناخته باشد، اظهار کرد: این ورزش  ۱۱۱ رشته دارد که ۱۴ ماده در بازی‌های آسیایی و ۱۰ ماده المپیکی است.

ریاست فدراسیون بادبانی کشور به پرمدال بودن این ورزش اشاره کرد و گفت: ورزش بادبانی همانند رشته‌های دوومیدانی و قایقرانی علاوه بر مدال‌آور بودن بسیار پر شور و نشاط نیز است.

وی افزود: رشته بادبانی از دو قسمت تشکیل می‌شود یکی بردها یا تخته‌ها و موج‌سواری است که در کنار آن انواع قایق وجود دارد ولی در کشور ما ۳ تا ۴ قایق وجود دارد.

ابراهیمی‌نیا با بیان اینکه نیازهای ورزش بادبانی در مسابقات باد و شخص حرکت دهنده قایق است که با توانمندی ذهنی قوی این اقدام را انجام می‌دهد، اظهار کرد: رشته بادبانی یک شطرنج روی آب است.

وی افزود: در بیشتر رشته‌های ورزشی ۱۰۰ درصد نیروی خود افراد نیاز است اما در این ورزش نیروی جسمی و بدنی ۵۰ درصد نیاز است بقیه ذهن است.

ابراهیمی‌نیا ضمن بیان اینکه نوجوانان با ورود در این ورزش اعتماد به نفس‌شان تقویت می‌شود،گفت: ورزش بادبانی در فرهنگ و آینده‌سازی آن تاثیرگذار باشد.

رئیس فدراسیون بادبانی کشور به ویژگی‌های خاص مازندران اشاره کرد و افزود: این ویژگی شامل ساحل طولانی و جذب توریست است که جذابیت خاصی برای بقیه نقاط کشور دارد.

ابراهیمی‌نیا در ادامه گفت: این بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذار در خصوص تشکیلات صنایع دریایی است، در بخش ساخت قایق‌های صنعتی، شیلاتی، تفریحی، بادبانی و ... که از ویژگی‌های آن فناوری و دانش‌بنیان بودن، اشتغال و تولید ثروت برای استان را به همراه دارد.

وی به پایه بودن این ورزش اشاره کرد و گفت: رشته آبتنیس یک رشته پایه است که هم جذابیت بالایی در جوانان دارد و هم در بزرگسالی می‌توانند دربقیه رشته‌های بادبانی فعالیت کنند.

ورزش استان مازندران حرف اول را در کشور می‌زند

عادل عالیشاه مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این آیین با بیان اینکه ۱۴۰ تیم از استان در لیگ‌های مختلف حضور دارند، گفت: این تیم‌ها نیازمند حمایت بخش خصوصی هستند.

وی به ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ورزش مازندران از بخش خصوصی و کارخانه‌های بزرگ برای حمایت از ورزش محروم است.

عالیشان با بیان اینکه مازندران به اندازه ۱۸ استان مدال‌آوری دارد، گفت: در سال ۹۸ و قبل از کرونا ۵۷۶ مدال مختلف توسط ورزشکاران کشور کسب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه یک تیم لیگ برتری و چند تیم لیگ دسته یک و دو در رشته فوتبال در استان فعالیت می‌کند، افزود: رشته بادبانی از رشته‌های نوپا به شمار می‌رود و مازندران با داشتن ساحل و دریا می‌توانند در این رشته ورزشی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش فارس؛ امیر دریادار آریا شفقت فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر روز یکشنبه در مراسمی با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در این دانشگاه به عنوان سرپرست هیأت تازه تاسیس بادبانی در استان مازندران منصوب شد.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول