اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سلامت زائران حج ۱۴۰۲ امروز تعیین تکلیف می‌شود/ چند زائر موفق به تشرف نشدند؟

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از برگزاری آخرین جلسه کمیسیون تائید توانایی جسمی زائران حج ۱۴۰۲ در مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد.

سلامت زائران حج ۱۴۰۲ امروز تعیین تکلیف می‌شود/ چند زائر موفق به تشرف نشدند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: امروز آخرین جلسه کمیسیون تائید توانایی جسمی زائران حج ۱۴۰۲ در مرکز پزشکی حج و زیارت در حال برگزاری است. این کمیسیون‌ها در تمام استان‌ها برگزار می‌شود ولی اگر زائری به این رویه اعتراض داشته باشد به صورت موردی سلامت جسمانی آنها در تهران هم دوباره بررسی می‌شود.

وی افزود: تعدادی از زائران که توانایی جسمانی آنها توسط پزشک معاین تائید نشده است و نیاز به نظر تخصصی اعضای کمیسیون پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت دارند به این کمیسیون معرفی شدند. 

مرعشی خاطرنشان کرد: با تعیین تکلیفی که امروز انجام می‌شود تقریبا تمام زائرانی که تاکنون برای حج ثبت نام کرده اند تعیین تکلیف می‌شوند. وضعیت سلامت جسمانی ۵۰۰ زائر ما هنوز در دست بررسی است. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: سلامت جسمانی ۹۸ درصد زائران یعنی بیش از ۸۲ هزار زائر تائید شده است و یک درصد زائران هنوز معاینه نشده اند و دلیل این موضوع تشکیل نشدن کاروان‌های اعزام آنها و یا در حال تشکیل بودن آنها است. 

مرعشی افزود: ۳۲ زائر امسال در همان مرحله اولیه به دلیل عدم توانایی جسمی لازم برای اعزام به حج، موفق به تشرف نشدند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، واکسن مننژیت در تمام استان‌ها توزیع شده و تزریق واکسن زائران نیز در حال انجام است. زائران برای تزریق می‌توانند به مراکزی که هلال احمر اعلام می‌کند مراجعه کنند و واکسن خود را تزریق کنند. 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی درباره زمان اعزام کادر پزشکی حج گفت: منتظر صدور ویزا برای کادر پزشکی هستیم. با توجه به اینکه بیمارستان هلال احمر تغییر یافته نیاز به انجام اقداماتی پیش از اعزام زائران یعنی ۳ خرداد داریم و به همین دلیل محض صدور ویزا کادر پزشکی اعزام خواهند شد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول