اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مرکز پیوند قرنیه چشم قزوین در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با پیگیری های صورت گرفته، زیر ساخت های اولیه مرکز پیوند قرنیه چشم در بیمارستان ولایت قزوین در حال آماده شدن است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

مرکز پیوند قرنیه چشم قزوین در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالله کشاورز ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سالن جلسات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری های مکرر از مقام عالی وزارت بهداشت و درمان و سایر مسئولان ارشد کشوری و استانی زیر ساخت های اولیه مرکز پیوند قرنیه چشم در بیمارستان ولایت قزوین در حال آماده شدن است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه نخستین عمل پیوند اعضا در ایران به سال ۱۳۱۴ بر می گردد، افزود: بیشتر اقدامات پیوند اعضا و توسعه زیرساخت های آن به برکت انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: اولین پیوند مغز و استخوان در ایران در سال ۱۳۶۹، اولین پیوند پانکراس و روده در سال ۱۳۸۵ و در سال ۱۳۷۹ اولین پیوند ریه در ایران انجام شده است.

کشاورز با بیان اینکه استان قزوین فعلا مرکز پسوند اعضا ندارد، گفت: ۱۰ قطب دانشگاهی کشور همگی دارای مرکز تخصصی پیوند اعضا هستند اما متاسفانه تاکنون مرکز پیوند اعضا در استان قزوین راه اندازی نشده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه استان قزوین نسبت به استان های هم تراز خود در زمینه پیوند اعضا وضعیت مناسبی را دارد، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ شش اهدا کننده، در سال ۱۴۰۰ یازده اهدا کننده و در سال سال ۱۴۰۱ هشت قزوینی اهدای عضو کردند.

وی یادآور شد: فرایند اهدای عضو فرایندی تخصصی پزشکی و با درنظر گرفتن تمام شرایط اهدا کننده و اهدا شونده انجام می شود.

کشاورز در ادامه بیان کرد: بعد از شناسایی و اطلاع رسانی به واحد اهدای عضو معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چند تیم تخصصی با حضور پزشکان متخصص نسبت به تایید مرگ مغزی بیمار می پردازند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در مرحله دوم واحد اهدای عضو معاونت درمان با اطلاع دقیق پزشکی نسبت به کسب رضایت از خانواده بیمار اقدام می کند.

وی یادآور شد: انجمن های اهدای عضو مجوزات لازم خود را از اداره کل امور اجتماعی استانداری دریافت کرده و توسط بازرسان اداره کل با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، نظارت بر این انجمن ها صورت می گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: با ارتقاء این عمل خداپسندانه در بین مردم می توان کمک شایانی به افرادی که حسرت یکی زندگی سالم را می خورند کرد و همچنین هر فردی که دچار مرگ مغزی شده می تواند به ۸ انسان زندگی ببخشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول