اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر صفوی: جهان اسلام در حال بازآرایی قدرت خود در قرن جدید است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جهان اسلام یکی از بازیگران نظام قدرت جهانی است که در حال بازآرایی قدرت خود در قرن جدید است و این سازه عظیم قدرت به برکت انقلاب اسلامی به خودباوری رسیده و برای تعیین سرنوشت خود در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر به مبارزه برخاسته است.

سرلشکر صفوی: جهان اسلام در حال بازآرایی قدرت خود در قرن جدید است

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه‌های ناشران داخلی و دانشگاهی بازدید کرد.

سردار صفوی با اشاره به اهمیت مقوله‌های فرهنگی در توسعه روابط کشور‌های اسلامی اظهار داشت: کتاب جدیدم با عنوان «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) و همکاری مرکز آینده‌ پژوهی جهان اسلام منتشر شده و در این نمایشگاه عرضه شده است. جهان اسلام، یکی از بازیگران نظام قدرت جهانی است که در حال بازآرایی قدرت خود در قرن جدید است. این سازه عظیم قدرت به برکت انقلاب کبیر اسلامی ایران به خودباوری و خودآگاهی رسیده و برای تعیین سرنوشت خود در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر شرق و غرب به مبارزه برخاسته است.

سردار صفوی ادامه داد: در این کتاب به تبیین و تحلیل عوامل ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک جوامع اسلامی به عنوان یک امت واحده و یک سازه فرهنگی و تمدنی بزرگ پرداختیم که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آن توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری فرهنگی مثل نمایشگاه کتاب است. یکی از بهترین کتاب‌هایی که تا به حال خوانده‌ام کتاب «صعود ۴۰ ساله» نوشته «محمدحسین راجی» و «سید محمدرضا خاتمی» است که البته در این کتاب هم درباره پیشرفت‌های فرهنگی و هنری مطلبی نوشته نشده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: نشان دادن و آگاه کردن جوانان نسبت به پیشرفت‌های ایران اسلامی باعث می‌شود جوانان حس بهتری داشته باشند. مثلا خود من دانشجو‌ها را با استفاده از اردو‌های دانشجویی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بردم که حدود ۴۰ درصد بنزین کشور را تامین می‌کند. زمانی که حجم کار و پیشرفت را می‌دیدند واقعا حیرت‌زده می‌شدند. این نشان می‌دهد که ما در روایت پیشرفت‌ها باید با تحرک بیشتری عمل کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول