اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نجات جان یک نوزاد و دو کودک عشایری گرفتار برف در اهر/ هزار راس دام تلف شد+ فیلم

رئیس امور عشایر اهر از نجات جان یک نوزاد و دو کودک خردسال عشایری گرفتار در برف ییلاقات این شهرستان خبر داد.

نجات جان یک نوزاد و دو کودک عشایری گرفتار برف در اهر/ هزار راس دام  تلف شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمدکاظم صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  از نجات جان یک نوزاد و دو کودک خردسال عشایری گرفتار در برف در ییلاقات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این سه کودک توسط گروه امداد امور عشایر و امدادگران هلال احمر شهرستان اهر از مرگ حتمی نجات داده شده و به محل اسکان موقت در شهرستان انتقال داده شدند.

 

وی بیان داشت: روز گذشته و در دومین ماه از فصل بهار بر اثر بارش شدید برف و کولاک در ارتفاعات اهر و هریس، ۱۰۰ خانوار از عشایر این مناطق غافلگیر و دچار خسارت شده‌اند که امدادرسانی به آنها وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

 

صادق‌زاده افزود: پس از بارش برف در اهر،  جلسه مدیریت بحران شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان اهر تشکیل و چهار اکیپ خدمات‌رسان برای امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف عزیمت کردند.

رئیس امور عشایر شهرستان اهر گفت: بر اثر شدت سرما و برودت دما در این مناطق طی دیروز و امروز بیش از ۱۰۰۰ راس دام عشایر اهر تلف شد و خسارت‌هایی به راه‌های عشایری شهرستان و چادرها و وسایل زندگی عشایر وارد شده که برآورد اولیه میزان این خسارت ۲۰ میلیارد تومان است.

 

 

وی افزود: نیازهای اولیه عشایر گرفتار در برف و کولاک شامل نان، نفت سفید و کپسول گاز و پتو و اقلام خوراکی تامین و در بین آنان توزیع شده است.

صادق‌زاده با بیان اینکه این عشایر در تامین نهاده‌های دامی با مشکل جدی روبه‌رو هستند، افزود: ۶ تن نهاده‌ دامی شامل علوفه و سبوس و جو تهیه و در اختیار عشایر آسیب دیده قرار داده شد و این خدمات ادامه دارد.

رئیس امور عشایر شهرستان اهر گفت: عشایر اهر و هریس و همچنین عشایر میهمان از استان اردبیل و عشایر شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین هرساله در فصل بهار به مناطق ییلاقی اهر و هریس کوچ می‌کنند که امسال به دلیل خشکسالی کوچ بهاره خود را پیش از موعود مقرر آغاز کرده بودند که با بارش ناگهانی برف غافلگیر و با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند.

 

وی گفت: بر اثر این بارش‌ها در ارتفاعات اهر و هریس، اکثر ایلرا‌های عشایری مسدود شده و عشایر در تامین مایحتاج خود و تامین نهاده دامی همچنان با مشکل جدی روبه‌رو هستند.

رئیس امور عشایر شهرستان اهر با بیان اینکه اقدامات لازم برای امدادرسانی به عشایر  آسیب دیده صورت گرفته، از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست به وظایف خود نسبت به عشایر در راستای آیین نامه ساماندهی عشایر عمل کنند.

 

صادق زاده خاطرنشان کرد: امور عشایر اهر به محض فراهم شدن شرایط جوی و برای سهولت رفت و آمد عشایر در ییلاقات، حدود ۳۰۰ کیلومتر ایلراه‌های عشایر آسیب دیده را مرمت و بازسازی می‌کند.

رئیس امور عشایر اهر گفت: تعداد ۳۷ دستگاه چادر برای اسکان و پتو و والور به ارزش یک میلیارد تومان با همکاری امور عشایر و هلال احمر شهرستان اهر در بین عشایر آسیب دیده توزیع شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول