اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

حقابه هیرمند از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: حقابه رودخانه هیرمند از کشور افغانستان به طور جد از طریق دیپلماسی در حال پیگیریست و این مساله یکی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور است.

حقابه هیرمند از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حسن کاظمی قمی شامگاه چهارشنبه در نشست تسریع در روند پیگیری حقابه هیرمند که با حضور وزیر امورخارجه، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در چابهار برگزار شد اظهارداشت: برای پیگیری حقابه هیرمند ما از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده می‌کنیم تا حقابه تامین شود و این مساله در اولویت دستگاه دیپلماسی و مسوولان دست‌اندرکار است.

وی بیان کرد: نیاز است تا جامعه نخبگانی ما در رابطه با حقابه هیرمند ورود کنند و با کار کارشناسی این مساله دنبال شود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: هم‌اینک سد کجکی واقع در افغانستان که بر روی رودخانه هیرمند احداث شده ۱.۷ میلیارد مترمکعب آب دارد در حالیکه ۶۰ درصد آن رسوب است. 

وی تصریح کرد: ۲ کمیته در سیستان و بلوچستان یکی در رابطه با آب با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی و دیگری اقتصادی کردن مرز سیستان فعال خواهد شد.

کاظمی قمی تصریح کرد: باید سایر راهکارها هم را برای امرار و معاش مردم سیستان مدنظر قرار دهیم که یکی از آنها تجارت مرزنشینان تا سقف ۴۰۰ دلار است شمار زیادی از خانوار را در شمال سیستان و بلوچستان شامل می‌شود و این اقدام باید هر چه سریعتر انجام شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک در منطقه سیستان و افغانستان در انتظار معرفی هیات مدیره هستیم و در این زمینه چنیدن ماه است که منتظر محقق شدن آن هستیم.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول